Strona 48

BMW – krótka historia marki, legendarne i najnowsze modele

0
bmw

Samochody marki BMW są od lat symbolem najwyższej jakości. Popularność tej niemieckiej marki związana jest z ciekawym i charakterystycznym designem oraz z mocnymi i trwałymi i jednostkami napędowymi.

Przedstawiamy krótką historię tej uznanej niemieckiej marki motoryzacyjnej, kultowe modele oraz współczesne, nowoczesne samochody BMW. Zapraszamy w podróż… tzn. do lektury.

Co oznacza skrót BMW i jakie są początki tej marki?

Historię marki BMW warto rozpocząć od wyjaśnienia tego skrótu. Jego rozwinięcie to: Bayerische Motoren Werke – firma ta pochodzi z Bawarii, a jej siedziba mieści się w Monachium. Logo BMW jest pod względem konceptu niezmienne od samego początku istnienia marki. Ma ono symbolizować  śmigło samolotu, a w okrąg wpisane zostały barwy Bawarii.

Historia marki sięga początków XX wieku. Wówczas Gustav Otto oraz Karl Rapp prowadzili dwa niezależna od siebie przedsiębiorstwa związane z… lotnictwem. Gustav Otto był przedsiębiorcą, inżynierem, pilotem i pionierem lotnictwa. Karl Rapp również zajmował się przemysłem lotniczym. Duże piętno na działalności tych dżentelmenów odcisnęła I wojna światowa – zamówienia na silniki lotnicze, spowodowały, że mieli co robić. Po zakończeniu wojny przedsiębiorstwo przeszło na produkcję  maszyn motoryzacyjnych.

Legendarne modele BMW

Jak przystało na legendę motoryzacji, niemiecka marka BMW ma na swoim koncie modele, które stały się legendami motoryzacji. Oto kilka spośród wielu legend BMW, które zapisały się jako ikony motoryzacji:

  • BMW 3/15 PS DA 2 – to pierwszy samochód sygnowany logiem BMW, model ten produkowany był na licencji brytyjskiego przedsiębiorstwa motoryzacyjnego Austin Seven;
  • BMW 303 – to pierwszy własny model samochodu BWM, który powstał w 1932 roku;
  • R 32 – był pierwszym motocyklem BMW, został on opatentowany i wyprodukowany w roku 1923;
  • BMW 1500 – pierwszy model, który ożywił przedsiębiorstwo po zawierusze wojennej, powstał w 1962 roku;
  • BMW M3 E30 – wypuszczona w 1985 roku usportowiona odmiana Serii 3 generacji E30, najmocniejsza odmiana pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej 248 km/h;
  • BMW Serii 6 E24 – to jedna z ikon europejskiej motoryzacji, pojawiła się w 1975 roku i była w sprzedaży do 1989 roku, auto osiągało maksymalną prędkość 254 km/h.

Współczesne modele BMW

Współcześnie marka BMW to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych na całym świecie i w związku w tym ma powszechne uznanie nie tylko wśród miłośników motoryzacji, ale też zwykłych użytkowników aut. Poniżej kilka popularnych współczesnych modeli BMW:

  • BMW serii 1
  • BMW serii 2, w tym Coupé, Gran Coupé, Gran Tourer;
  • BMW serii 3 , w tym Limuzyna, Touring;
  • BMW serii 4, w tym Coupé, Gran Coupé, Cabrio;
  • BMW serii 5, w tym Limuzyna, Touring;
  • BMW serii 6 Gran Turismo;
  • BMW serii 7, w tym Limuzyna, Limuzyna Long;
  • BMW serii 8, w tym Coupé, Cabrio, Gran Coupé;
  • BMW X1, BMW X2, BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6, BMW X7;
  • BMW M135i xDrive, BMW M240i xDrive Coupé, BMW M235i xDrive Gran Coupé;
  • BMW serii 3 Limuzyna M, BMW serii 3 Touring M, BMW serii 4 Coupé M;
  • BMW serii 4 Cabrio M;
  • BMW M5 CS;
  • BMW serii 5 Limuzyna M;
  • BMW serii 8 Coupé M, BMW serii 8 Cabrio M, BMW serii 8 Gran Coupé M;
  • BMW X2 M35i, BMW X3 M, BMW X4 M, BMW X5 M, BMW X6 M, BMW X7 M50i, BMW Z4 M40i;
  • BMW Z4;
  • BMW i3, BMW i4, BMW i4 M50, BMW iX, BMW iX3;
  • BMW 330e Limuzyna, BMW 330e Touring, BMW 520e Limuzyna, BMW 520e Touring;
  • BMW 745e Limuzyna;
  • BMW X1 xDrive25e, BMW X2 xDrive25e, BMW X3 xDrive30e, BMW X5 xDrive45e, BMW X5 xDrive45e.

Decydując się na zakup nowego lub używanego samochodu BMW, odwiedź jeden z salonów BMW. Szeroką gamą samochodów tej marki oferuje Dealer BMW Gdańsk.

Opony zimowe – jakie czynniki brać pod uwagę przy ich wyborze?

0
Opony zimowe

Sezon zimowy zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto zastanowić się, czy konieczne będzie wymienienie opon starych na nowe. Niestety ten wydatek jest nieunikniony, ponieważ każde ogumienie z czasem się zużywa, a przez to traci swoje właściwości. Opony mają wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy, dlatego nie można jeździć na modelach, które są zniszczone i niedostosowane do warunków na drogach, jakie panują o tej porze  roku. O tym jak wybrać najlepsze ogumienie na sezon zimowy możesz dowiedzieć się z naszego poradnika.

Opony zimowe – nowe czy używane?

Pytanie, które zadaje sobie wiele osób, to czy lepiej zdecydować się na kupienie nowych opon takich jak https://noweopony.pl/, czy może zainwestować w te używane. To drugie rozwiązanie wielu osobom wydaje się atrakcyjniejsze cenowo. Jednak trzeba podkreślić, że ogumienie używane nie bez powodu jest tańsze od tego nowego. W tym przypadku bieżnik może być zużyty, opona może być naprawiana, o czym nowy kupiec na pewno przekona się z czasem, albo wcześniejszy właściciel nieprawidłowo je użytkował. Przez to okazać się może, że po kilku godzinach jazdy konieczne będzie kupienie nowego kompletu opon. To więc oznacza, że można w ten sposób narazić się na dodatkowe wydatki, a co więcej obniżyć bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Jakie powinny być najlepsze opony zimowe?

Wybierając opony zimowe takie jak https://noweopony.pl/opony/zimowe/195/65/r15 trzeba pamiętać o kilku ważnych szczegółach. Po pierwsze liczy się to, by ogumienie było dobrze dopasowane do samochodu. To więc oznacza, że wybierając się na zakupy warto sprawdzić jakie zalecenia ma producent pojazdu. Po drugie nie można zapomnieć o takich parametrach, jak rozmiar, indeks nośności oraz prędkości. To parametry, które należy dopasować do samochodu, by jazda na oponach była bezpieczna i zapewniała wysoki komfort. Kolejnym szczegółem, o którym nie można zapomnieć jest rodzaj bieżnika. Zimą doskonale sprawdzać się będzie bieżnik asymetryczny i kierunkowy, który lepiej radzi sobie w trudnych warunkach. Warto również zwrócić uwagę na miejsce, gdzie kupowane są opony. Sklep internetowy z oponami to najlepsze miejsce, ponieważ jest tam szeroki i różnorodny wybór.

Kiedy i jak najlepiej wymienić opony zimowe?

Wymiana opon letnich na zimowe powinna odbyć się w odpowiednim momencie. Nie można czekać na dzień, w którym spadnie śnieg, ponieważ jazda w takich warunkach na oponach letnich naraża na duże niebezpieczeństwo. Lepiej uważnie śledzić prognozy pogody, by możliwe było dokonanie wymiany ogumienia kiedy temperatura spadać zacznie poniżej czterech stopni Celsjusza.

Pamiętając o tych szczegółach można wybrać najlepsze ogumienie na sezon zimowy.

Opony zimowe – jakie wybrać?

0
opony zimowe

Odpowiednio dobrane opony zimowe mają wpływ na wiele aspektów prowadzenia pojazdu. Pierwszym z nich jest przyczepność do podłoża, nawet podczas jazdy w bardziej wymagających warunkach atmosferycznych. Kolejną kwestią jest droga hamowania i wpływ na prędkość jazdy. Co więcej, ogumienie, które zostało dobrze dopasowane, sprawia, że zużywamy mniej paliwa.

Jakie opony zimowe wybrać? Najważniejsze kryteria wyboru, które warto wziąć pod uwagę

Kupowanie nowych opon jest dla wielu kierowców niełatwym momentem. Dostawcy oferują dość zróżnicowany asortyment oraz produkty wielu marek – od budżetowych po premium, do których zaliczyć można np. opony zimowe Nokian. Szeroki wybór ogumienia umożliwia dobranie kompletu, który będzie idealny dla konkretnego samochodu. Jednak często stwarza on również problemy, ponieważ wielu kierowców nie wie, jakie powinny być dobre opony zimowe.

Jak wybrać opony zimowe? Zanim kierowca podejmie decyzję, powinien zdać sobie kilka pytań, które znacznie zawężą pole wyboru i wykluczą ryzyko zakupu modelu opon, który zupełnie nie sprawdzi się w przypadku posiadanego samochodu:

  • Jakich opon potrzebuje mój samochód?
  • Jaki profil opon na zimę będzie odpowiedni?
  • Jaką kwotę mogę przeznaczyć na zakup?
  • Wybrać nowe czy używane opony?

Jakich opon potrzebuje mój samochód?

Aby zakupić model opon idealny dla danego pojazdu, najpierw trzeba sprawdzić rozmiar. Jak to zrobić? Należy spojrzeć na bok opony, powinien się tam znajdować kod, np. w formacie takim, jak 185/75 R16. Można dzięki niemu sprawdzić trzy parametry: pierwsze trzy cyfry oznaczają szerokość, kolejne dwie są oznaczeniem profilu, a ostatnie dwie odnoszą się do średnicy felgi. Litera natomiast mówi o typie opony –  w naszym przykładzie „R” oznacza oponę radialną.

Jaki profil opony na zimę wybrać?

Na początku warto dowiedzieć się, czym w ogóle jest profil opony. Oznacza on stosunek wysokości ogumienia do jego szerokości. Opony o niskim profilu są polecane kierowcom, którzy preferują szybką jazdę, a także często poruszają się na drogach dobrej jakości. W przypadku, gdy są to trasy podmiejskie lub boczne, poleca się opony wysokoprofilowe. Zapewniają one gorsze osiągi, jeżeli chodzi o prędkość, jednak dobrze wpływają na przyczepność i radzenie sobie z koleinami w śniegu lub zaspami – to wszystko dzięki szerszej ściance.

Oznaczenia opon zimowych

Oznaczenia opon zimowych – jak sprawdzić?

W przeciwieństwie do opon letnich, na boku zimowych umieszczane jest oznaczenie M+S. Jest to skrót z języka angielskiego Mud + Snow, czyli Błoto i Śnieg. Dodatkowo znajduje się tam symbol 3PMSF – trzech szczytów z płatkiem śniegu. Jeśli chodzi o rozróżnienie ogumienia zimowego od całorocznego, sprawa nieco się komplikuje. W tym przypadku oznaczenie na boku opony wygląda tak samo. Jak zatem można je odróżnić? Należy zwrócić uwagę na bieżnik. Ogumienie zimowe cechuje się większą liczbą nacięć i rowków. Ponadto, często na oponach całorocznych umieszczane są także zwroty takie jak „AllSeason”, „All Weather” czy „4Seasons”.

Odpowiednie opony zimowe – jakie wybrać?

Szukając dobrych opon zimowych, warto również zwrócić uwagę na rodzaj bieżnika. Wyróżnia się trzy typy – symetryczny, asymetryczny i kierunkowy. Najczęściej do zimowych warunków wybiera się ostatnią odmianę. Czym wyróżnia się bieżnik kierunkowy? Bardzo łatwo można go rozpoznać po ułożeniu klocków w literę „V” lub „U”. Są one skośne i prowadzą od środka do barków po lewej i prawej stronie opony.

Największą zaletą bieżnika kierunkowego jest świetne odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod opon. Dodatkową korzyścią są także znakomite właściwości trakcyjne. Dzięki temu ogumienie z takim bieżnikiem poradzi sobie w trudniejszym terenie – nierównym, wśród zasp i pokrytej lodem powierzchni. Co więcej, opony kierunkowe sprawdzają się świetnie również na suchej nawierzchni, mają bardzo dobrą przyczepność, a także są niezastąpione podczas intensywnych opadów deszczu.

Jakie opony zimowe wybrać – nowe czy używane?

Kupowanie używanych opon zimowych, jest często dobrym rozwiązaniem. Wiele drogich modeli można nabyć w znacznie niższych cenach. Jednak przy podejmowaniu takich decyzji należy mieć odpowiednią wiedzę, która pozwoli od razu wykryć mankamenty i ocenić stan opony. Wiele osób jednak nie jest w stanie samemu sprawdzić, czy oferowany komplet ogumienia nadaje się jeszcze do jazdy. W takim przypadku lepiej nie ryzykować i wybrać zakup nowych opon.

Nowy komplet będzie nie tylko w doskonałym stanie, lecz także zapewne dostaniemy na niego gwarancję. Jeśli produkt nie podoła zadaniom, jakie stawiają przed nim zimowe warunki, możemy ubiegać się o zwrot pieniędzy lub nowy egzemplarz.

Jak sprawdzić samochód po numerze VIN?

0
Jak sprawdzić samochód po numerze VIN

W dzisiejszych czasach trudno ukryć przeszłość używanego samochodu przed kupującymi. W Internecie można odnaleźć szczegółowe informacje o historii pojazdu, jego pochodzeniu, wypadkach i ubezpieczeniu. Wszystkie informacje można zdobyć, posługując się numerem VIN. Jak sprawdzić auto po VIN? Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne zadanie.

Numer VIN – co to takiego?

Kupując używany pojazd, warto sprawdzić nie tylko to jakie części samochodowe były w nim ostatnio wymieniane, czy jak długa jest ważność ubezpieczenia. Warto także prześledzić jego historię, wykorzystując do tego numer VIN. Co to takiego? Krótko mówiąc, jest to numer identyfikacyjny pojazdu nadany przez producenta.

VIN zawsze jest unikatowy i jednoznacznie określa dany samochód. W jego skład wchodzi 17 znaków, z których każdy oznacza coś innego. Ta kombinacja liter i cyfr powinna być niezwykle ważna dla każdego właściciela oraz potencjalnego nabywcy pojazdu. Nie dość, że numer VIN może się przydać w wielu sytuacjach, to dodatkowo za jego pomocą można pozyskać cenne informacje na temat historii pojazdu.

Jest to szczególnie ważne w przypadku zakupu używanego auta. Cofnięty licznik czy ukryte ślady poważnego wypadku to tylko niektóre z problemów, na jakie natknąć się mogą kupujący. Na szczęście obecnie dzięki numerowi VIN szybko można odkryć wszelkie nieścisłości w historii pojazdu.

Jak rozszyfrować numer VIN?

Jak już wspomniano, numer VIN to ciąg znaków, które z pozoru nic nam nie mówią. Jednak każda z cyfr i liter wchodząca w skład numeru identyfikacyjnego pojazdu, kryje w sobie konkretną informację. Zastanawiasz się jak odczytać numer VIN? Oto krótkie wyjaśnienie.

  • Znaki od 1 do 3 wskazują na producenta samochodu. WMI (ang. World Manufacturer Identifier) składa się z trzech znaków, z których pierwszy odnosi się do rejonu geograficznego producenta, natomiast kolejne dwa do konkretnego kraju.
  • Znaki od 4 do 8 opisują pojazd – mówią o rodzaju nadwozia, typie silnika i wyposażeniu. VDS (ang. Vehicle Descriptor Section) składa się z aż sześciu znaków (włącznie z liczbą kontrolną) i jest informacją dla właściciela pojazdu, dotyczącą szczegółów jego konstrukcji.
  • Znak 9 to tzw. liczba kontrolna. Stanowi sumę wartości liczbowej wszystkich znaków całego numeru identyfikacyjnego VIN.
  • Znak 10 oznacza rok modelowy.
  • Znak 11 skrywa informację o fabryce.
  • Znaki 13-17 to numer seryjny pojazdu.

Numer VIN – gdzie można go znaleźć?

Sprawdzanie numeru VIN nie jest trudnym zadaniem, jednak w pierwszej kolejności należy dowiedzieć się, gdzie go szukać. W zależności od konkretnego producenta VIN może być umieszczony w różnych miejscach.

Właściciele pojazdów marki Alfa Romeo znajdą go na prawym bocznym wzmocnieniu w okolicy osadzenia amortyzatora, na podłodze w okolicy fotela pasażera lub na podłodze bagażnika.

Numer VIN w samochodach Audi najczęściej znajdziemy w przegrodzie czołowej lub na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony.

Numer VIN

W przypadku Chevroletów, Dacii, Daewoo i Daihatsu zazwyczaj będzie to przegroda czołowa.

W modelach marki Jeep można go znaleźć także na prawej podłużnicy ramy za tylnym kołem. Ogólnie rzecz ujmując, można wyróżnić kilka najbardziej popularnych lokalizacji. Są to:

  • przegroda czołowa,
  • wzmocnienie boczne prawe w okolicy osadzenia amortyzatora,
  • obudowa deski rozdzielczej z lewej strony,
  • podłoga bagażnika,
  • słupek środkowy prawy,
  • podłoga pod tylnym siedziskiem kanapy,
  • prawa podłużnica ramy za przednim kołem,
  • podłoga w okolicy fotela pasażera.

Jeśli nie wiesz gdzie sprawdzić VIN dla swojego samochodu, informację na ten temat bez problemu można znaleźć w Internecie. Warto pamiętać także o tym, że numer identyfikacyjny samochodu można odnaleźć w dokumentach, a dokładniej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, w polu oznaczonym literą E.

Numer VIN – kiedy może nam się przydać?

Sprawdzanie samochodu po numerze VIN to praktyka stosowana przez wielu właścicieli pojazdów. Dzięki kodzie VIN można dotrzeć do szczegółowych informacji odnoszących się do konkretnego auta. Jest to szczególnie przydatne w przypadku zakupu używanego samochodu. Przez to, że każdy pojazd wyposażony jest w unikalny numer identyfikacyjny, nic się przed nami nie ukryje.

Numer VIN samochodu można śmiało porównać do peselu, którym posługujemy się na co dzień. VIN potrzebny nam będzie podczas każdego badania okresowego przeprowadzanego na stacji diagnostycznej. W trakcie takiej wizyty do ogólnej bazy CEPiK wpisywany jest stan licznika.

Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki?

0
Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki

Czy zdalny kurs nauki jazdy jest możliwy do zrealizowanie w 5 dni?

Ochrona zniżek OC – czym jest i jak działa?

0
Ochrona zniżek OC

Auto jest codziennym narzędziem Twojej pracy czy środkiem transportu? Nietrudno Ci wyobrazić sobie sytuację, że pewnego dnia chwila nieuwagi doprowadzi do tego, że staniesz się uczestnikiem kolizji lub wypadku. Statystyki nie przemawiają na Twoją korzyść. Składki OC w pełnej wysokości są drogie, zatem szkoda by było utracić wypracowanych zniżek. Czy wiesz, w jaki sposób ochronić zniżki za bezszkodową jazdę, zanim jeszcze dojdzie do incydentu na drodze?

Czym jest ochrona zniżek OC i których kierowców dotyczy?

Najprościej mówiąc, ochrona zniżek OC to gwarancja zachowania zniżek wynikających z bezszkodowej jazdy. Firmy ubezpieczeniowe starają się w ten sposób premiować najbardziej uważnych i bezpiecznie jeżdżących kierowców. Jest to rozwiązanie odpowiednie dla tych osób, które jeżdżą po polskich drogach od wielu lat i mają wypracowane maksymalne zniżki na OC. Z każdym rokiem gromadzi im się po 10% upustu, zatem po 5 latach bezszkodowej jazdy kwota ubezpieczenia spada o połowę. Zakład ubezpieczeń ma zazwyczaj jednak wyznaczony swój maksymalny pułap, którego przekroczyć się nie da. Dlatego też opłaca się im wykupić ubezpieczenie od ich utraty. Nawet jeśli dojdzie do kolizji lub wypadku z ich winy, nie utracą oni prawa do utrzymania dotychczasowych, niskich stawek OC. Ochrona zniżek OC jest zatem produktem często proponowanym jako uzupełnienie polisy OC lub AC. Ubezpieczyciele, nie mogąc stale schodzić ze swoich stawek, oferują różnego typu produkty, przeznaczone dla kierowców, którym najbardziej zależy na utrzymanie obecnego stanu rzeczy i niskich kosztów obowiązkowego ubezpieczenia. Więcej informacji na ten temat uzyskasz, wchodząc na stronę internetową https://rankomat.pl/samochod/ochrona-znizek.

Gdy już dojdzie do wypadku

Firmy ubezpieczeniowe w ramach swoich produktów stosują bonus/malus, czyli system premiowania i utraty potencjalnej premii (na temat przyznawania zniżek za bezszkodową jazdę dowiesz się więcej na stronie https://rankomat.pl/). Zniżki są bardzo korzystne, jednak utrata ich nie jest niczym trudnym. Większość firm działających na rynku za kolizję odejmują 10 lub 20% wartości zniżki. Niektóre podmioty mogą nawet nie zwracać uwagi na to, kto w danej sytuacji zawinił. Wystarczy, żeby noga powinęła się kilka razy w danym roku, aby ubezpieczyciel wykorzystał ten fakt i zażądał wpłaty ubezpieczenia na sumę nawet o kilkaset procent wyższą niż miało to miejsce dotychczas. Utrzymanie stałej kwoty zniżek nie jest równoważne z zachowaniem stałej kwoty ubezpieczenia.

Czy istnieją pompy do oleju przepracowanego?

0
pompa

Przesyłanie oleju za pomocą specjalistycznych pomp daje najlepsze efekty i jest bardzo korzystne. Wysokiej klasy pompy do oleju pozwalają na sprawne transmitowanie konkretnych cieczy w układzie i są bardzo trwałymi rozwiązaniami, które sprawdzą się świetnie. Wysokiej klasy pompa do przepracowanego oleju daje możliwość bardzo łatwego i wygodnego przesyłania olejów. Nowoczesne urządzenia sprawdzają się także w działaniu z olejem przepracowanym. Jego przesyłanie za pomocą pompy jest bardzo korzystne i prowadzi do świetnych rezultatów z wybrania takiego rozwiązania. Zdecydowanie się na najlepszą ofertę produktową i rozwiązanie będzie dawało fantastyczne rezultaty w każdej sytuacji. Jak najbardziej warto zainteresować się urządzenia stworzonymi do pracy z takim właśnie olejem.

Jak sprawnie przesyłać olej przepracowany?

Sprawne przesyłanie oleju przepracowanego wymaga korzystania z odpowiednich urządzeń, które pozwalają na zautomatyzowanie całego procesu. Pompy do oleju sprawdzają się w takiej sytuacji znakomicie. Wystarczy jedynie taką pompę podłączyć do zbiornika, w którym znajdzie się olej przepracowany. Sam montaż układu nie jest bardzo skomplikowany i może przebiegać bardzo sprawnie. Dzięki temu cały proces przesyłania oleju będzie naprawdę komfortowy i można będzie wiele zyskiwać na wybraniu takiego rozwiązania i oferty, która sprawdzi się znakomicie. Postawienie na najlepszą pomoc i usługi będzie dawało fantastyczne rezultaty i będzie miało bardzo duży sens. Przesyłanie nawet dużych ilości oleju nie będzie stanowiło kompletnie żadnego problemu.

Wydajność pomp

Najlepsze pompy do oleju, które są dostępne na rynku pozwalają na przesyłanie nawet kilkunastu litrów oleju na minutę. Tak wysoka wydajność sprawia, że korzystanie z nich jest bardzo komfortowe i przebiega niezwykle sprawnie. Można za ich pomocą niezwykle komfortowo przesyłać ciecz w układzie i czerpać zadowolenie z wybrania najlepszego sprzętu, który spełni wszystkie potrzeby i oczekiwania klientów. Pompa taka sprawdzi się znakomicie w każdym przedsiębiorstwie, które szuka profesjonalnych narzędzi do przesyłania oleju.

Za ile można ubezpieczyć Seata?

0
Za ile można ubezpieczyć Seata

Średnia cena ubezpieczenia OC Seata wyniosła w grudniu 2020 roku 786 zł. Czy to dużo w porównaniu z innymi markami? Ile kosztowały najtańsze polisy znajdowane w tym miesiącu w porównywarce Mubi? Dlaczego jedni kupują OC w okolicach 400 zł, a inni muszą zapłacić za nie wielokrotnie więcej?

Seat – samochód dla singla i dla rodziny

0
Seat

Seat to marka samochodów niezwykle popularna w naszym kraju jak i na całym świecie. Zaledwie w 2019 roku, Seat osiągnął poziom sprzedaży prawie 600 tysięcy pojazdów. Tym samym, zwiększył sprzedaż względem poprzedniego roku o całe 10 procent, pobijając również swój wcześniejszy rekord. W Polsce statystyka sprzedaży samochodów Seat również przedstawia się dobrze. W 2018 roku było to ok. 12,5 tysiąca pojazdów. Na sukces ten z pewnością wpływ miała produkcja modeli SUV, które stanowiły w 2019 roku prawie połowę sprzedanych pojazdów. Tym samym, marka Seat przeszła rekordowy, 3-letni okres w swojej historii.

Seat – dlaczego warto wybrać tę markę?

Seaty to samochody wybierane z różnych względów. Niektórzy uważają je za pojazdy komfortowe oraz ekonomiczne, a ponadto – charakteryzujące się wysokimi walorami estetycznymi. Z pewnością, Seat specjalizuje się w dostarczaniu wysoce użytecznych pojazdów zaliczanych do klasy miejskiej oraz kompaktowej.

Szczególne miejsce wśród Seatów zajmują SUVy – czyli pojazdy przestronne, z napędem na cztery koły. Jest to samochód idealny do jazdy w warunkach miejskich, nastawiony na codzienną eksploatację. SUVy są bezproblemowe w czasie prowadzenia, a ich głównym zadaniem jest ułatwić przemieszczanie się po miejskich arteriach komunikacyjnych osobom żyjących w pośpiechu.

Seat – bezpieczeństwo przede wszystkim

Seaty to ponadto pojazdy w wysokim stopniu bezpieczne. W czasie testów bezpieczeństwa Seaty zachowują wzorowo – niezależnie czy badanie były prowadzone przez organizacje lub firmy europejskie, czy amerykańskie.

Testy bezpieczeństwa, którym poddawane są samochody, tworzą bardzo rozbudowane procedury. W ich trakcie samochód jest zderzany czołowo z płaską, nieruchomą przeszkodą, podczas jazdy z prędkością ponad 60 kilometrów na godzinę. Ponadto, przeprowadza się obserwacje zderzenia pojazdu od strony bocznej, przy prędkości 50 kilometrów, oraz obserwację zderzenia z pieszym przy prędkości wynoszącej 40 kilometrów. Również przebieg zderzenia z przeszkodą przypominającą słup jest poddawany szczegółowej obserwacji.

Wszystkie modele Seata przeszły wymienione testy, zdobywając wysokie notowania. W przypadku New Car Assessment Programme – kluczowej organizacji do spraw oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych – Seat uzyskał najwyższe noty – aż 5 gwiazdek. Jest to gwarancją wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas przemieszczania się samochodami tej marki.

Seat leasing – warto czy nie warto?

Zakup nowego samochodu często wiąże się z koniecznością wzięcia kredytu. Alternatywnym i często korzystnym finansowo rozwiązaniem jest leasing – czyli umowa przypominająca nieco warunki dzierżawy, bez natychmiastowego przeniesienia prawa własności. Leasing polega na odpłatnym korzystaniu z samochodu, zupełnie jakby był naszą własnością, przez cały czas trwania umowy. Po jej zakończeniu mamy zazwyczaj możliwość odkupienia samochodu po symbolicznej cenie – wynoszącej 1 procent wyjściowej wartości.

Leasing Seat – to wybór zwłaszcza osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Wówczas, leasing samochodu jest korzystny finansowo, gdyż część opłat możemy odliczyć od kosztów. Oczywiście, zależy to od rodzaju leasingu, na który się decydujemy, oraz zamierzonego sposobu wykorzystania samochodu. Niemniej, warto podkreślić, że wielu polskich przedsiębiorców jeździ właśnie samochodami marki Seat, uzyskanymi w drodze leasingu.

Części do samochodów francuskich – poradnik zakupowy

0
Części do samochodów francuskich

Samochody francuskie cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Po marki takie jak Peugeot, Citroen czy Renault sięgają najróżniejsi odbiorcy – zarówno osoby poszukujące samochodów rodzinnych, jak i osoby regularnie podróżujące na długie dystanse. Rynek części do samochodów francuskich jest przy tym dość rozbudowany – co stanowi duże ułatwienie dla osób pragnących odnowić lub usprawnić swój pojazd. Poniżej podpowiadamy – gdzie kupować części do samochodów francuskich, po jakie sięgamy najczęściej oraz czy warto kupować w internecie, czy w sklepie stacjonarnym.

Części zamienne do samochodów – stacjonarnie czy w internecie?

Po części do samochodów francuskich sięgamy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepach internetowych. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Pracownicy sklepów stacjonarnych oczekują najczęściej, że przychodząc do sklepu będziemy wiedzieli jaką dokładnie część potrzebujemy kupić oraz jakie są jej najważniejsze parametry. W sklepach internetowych nie zastaniemy co prawda doradców, jednak opisy napotykanych produktów są wyczerpujące oraz dokładnie wskazują, do jakich modeli samochodów są przeznaczone.

Sklepy stacjonarne gorzej radzą sobie z gromadzeniem asortymentu. Często, jest on bardzo ograniczony, ze względu na niedużą przestrzeń wystawienniczą oraz magazynową. Sklepy internetowe radzą sobie z tym problemem o wiele lepiej. Znajdziemy w nich więcej dostępnych produktów, w tym również tych mniej popularnych i rzadziej stosowanych.

Ponadto, sklepy internetowe często oferują części w niższych cenach, a dokonując ich zakupu – nie musimy sami fatygować się z dojazdem. Jest to kolejna zaleta zakupów w internecie.  

Samochody francuskie – i dedykowane do nich części

Francuskie samochody osobowe są rozpoznawalne na cały świecie. Ponadto, są wygodne i komfortowe w czasie jazdy. Do szczególnie pożądanych należą francuskie jednostki napędowe oznaczone symbolem HDi – są to jedne z najczęściej wybieranych silników samochodowych na świecie. Ponadto, samochody francuskie odznaczają się komfortowym zawieszeniem, komfortowo zaprojektowanymi kabinami pasażerów oraz przyjemnymi dla oka parametrami estetycznymi.

Warto również podkreślić, że samochody francuskie wypadają bardzo dobrze w testach bezpieczeństwa, a cena zakupu ich poszczególnych części zamiennych jest niższa, niż w przypadku samochodów produkowanych w innych krajach – jak choćby pojazdów niemieckich.

Po jakie części sięgamy najczęściej? Przede wszystkim są to elementy wykorzystywane w układach paliwowym, napędowym, hamulcowym i kierowniczym. Oczywiście, również pozostałe układy wymagają od czasu do czasu ingerencji i wymiany niektórych elementów na nowe. Często jednak wymianie podlegają zbiorniki DPF oraz FAP, pompy wtryskowe, czujniki i regulatory paliwa oraz wtryskiwacze. W układzie napędowym największym „wzięciem” cieszą się linki oraz cięgna do zmiany biegów, półosie oraz dociski sprzęgła.

W układzie kierowniczym – częstym wymianom podlegają kolumny kierownicze, pompy wspomagania oraz przekładnie kierownicze. Układ hamulcowy, niezwykle istotny dla bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania pojazdu, obejmuje takie często wymieniane części jak zaciski hamulcowe, pompy ABS, hamulce ręczne oraz różnego typu czujniki i moduły.