Biznesowe inspiracje – sprzedaż części rolniczych

0
2084
Biznesowe inspiracje - sprzedaż części rolniczych

W poszukiwaniu biznesowych inspiracji trafiamy na Polską wieś. Rodzime rolnictwo rozwija się z roku na rok coraz szybciej, rolnicy korzystają z coraz lepszych maszyn i ciągników. Wymagają one stałych przeglądów i napraw. Czy da się na tym zarobić? Czy sprzedaż części maszyn rolniczych to dobry pomysł na biznes?

Rozwój rolniczego sektora e-commerc

Na przestrzeni ostatnich kilku lat obraz polskiej wsi oraz polskiego uległ dużym przemianom. Wzrasta poziom wykształcenia wśród młodych rolników, którzy coraz częściej kończą studia. Wzrasta również liczb osób stale korzystających z internetu na co dzień zamieszkująca obszary wiejskie. Zmiany w świadomości rolników oraz powszechny dostęp do internetu i oferowanych przez niego możliwości pozytywnie wpływa na e-handel częściami do maszyn rolniczych

W ekspresowym tempie rośnie liczba rolniczych sklepów internetowych. Rolnik może bez opuszczania gospodarstwa kupić wszystkie potrzebne nawozy, nasiona, części maszyn rolniczych czy opony do ciągników. Rozwój e-commerce w branży rolnej jest już widoczny, a duży popyt na tego typu sklepu nakłania kolejnych właścicieli to otwierania podobnych biznesów.

Grupa docelowa coraz większa

Dane rynkowe ze sprzedaży maszyn rolniczych prowadzone przez branżowych ekspertów jasno wskazują, że sprzedaż nowych maszyn rolniczych spada. Rozwija się za to rynek wtórny oraz rynek handlu częściami. Coraz więcej rolników wybiera remontowanie swoich maszyn niż zakup nowych. Eksperci są w tej kwestii zgodni – taka sytuacja utrzyma się w latach kolejnych. To otwiera furtkę dla nowych biznesmenów.

Wzrasta również poziom świadomości młodych rolników. Często chcąc oszczędzać czas oraz pieniądze wybierają zakupy w internecie. Mogą wówczas w prosty sposób porównać ceny i opnie o danym sklepie oraz marce. A towar zostanie dostarczony przez kuriera bezgpośrenio pod zamówiony adres

Czynniki decydujące o sukcesie w e-handlu

Użytkownicy wskazują kilka czynników decydujących o wyborze lub braku wyboru danego sklepu internetowego. Najpopurqniejszy jest oczywiście czynnik cenowy – im niższa cena tym więcej klientów. Do tego dochodzą darmowa dostawa oraz możliwość wystawienia i przeczytania opinii innych użytkowników.

Przy podjęciu decyzji o zakupie w danym sklepie decydują również takie czynniki jak: przejrzystość i łatwość korzystania z danego sklepu internetowego, szerokość asortymentu czy też bezpieczeństwo zakupów a przede wszystkim bezpieczeństwo dokonywanych płatności. Niewielki odsetek wskazało również rozpoznawalność marki.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ