Podczas użytkowania lakier niszczy się. Wizyty u lakiernika są jednak drogie i nie każdy może sobie pozwolić na to, by bywać u niego zawsze, gdy powstanie drobna rysa. Drobne naprawy możemy czasem wykonywać sami. Przeczytaj, kiedy jest to możliwe i na czym polega.
Które naprawy warto przeprowadzić samemu?
Na początku warto się dobrze zastanowić, czy naprawę jesteśmy w stanie przeprowadzić samemu. Samodzielna naprawa całej maski nie jest niemożliwa, ale pracochłonna i trudna. W takim przypadku o wiele lepiej jest po prostu oddać samochód do lakiernika. Z kolei najdrobniejsze naprawy w ogóle mogą nam się nie opłacać: na przykład nie ma sensu naprawianie błotników, podczas gdy za niewielkie pieniądze możemy zakupić używane i je wymienić. Z całą pewnością warto jednak samemu usuwać powstające ogniska rdzy.
Co będzie nam potrzebne?
Przede wszystkim będziemy musieli zakupić lakier bazowy, którego kolor możemy sprawdzić na tablicy znamionowej naszego samochodu. Możemy go zakupić w buteleczce z pędzelkiem lub w sprayu. Oprócz tego będziemy potrzebowali podkładu i bezbarwnego lakieru ochronnego.
Jak dokonywać naprawy?
W celu dokonania naprawy najpierw należy dokładnie oczyścić ognisko rdzy. W tym celu najlepiej zastosować szlifierkę oscylacyjną. Powinniśmy oszlifować miejsce dokładnie, tak żeby pozbawić je zarówno lakieru, jak i rdzy. Jeśli w trakcie okaże się, że pod ogniskiem rdzy znajduje się dziura, konieczne będzie zastosowanie szpachli.
Gdy powłoka będzie już gładka, należy ją odtłuścić przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej.
Następnie możemy przejść do malowania. Jeśli zakupiliśmy zestaw z pędzelkiem, należy się nim posłużyć. Uważajmy przy tym by nie zostawić śladów w miejscu gdzie przykładamy pędzelek. Gdy decydujemy się na lakier w sprayu, konieczny będzie najpierw podkład. Miejsca, których nie chcemy pomalować możemy zabezpieczyć przy pomocy taśmy malarskiej. Po wyschnięciu możemy dla zabezpieczenia lakieru zastosować bezbarwny lakier ochronny. W ten sposób koszty naprawy są o wiele niższe, niż gdybyśmy oddali samochód o lakiernika.