Volkswagen Transporter T3 – charakterystyka modelu

0
613

Lata mijają i coraz to nowsze modele samochodów stają się zabytkowymi, a ich ceny na rynku potrafią rosnąć w zawrotnym tempie. Wszystko to przeciwne logice, bo w końcu trzeba zapłacić tym więcej, im starszy jest pojazd. Volkswagen T3 Transporter nie jest wyjątkiem pod tym względem i obecnie może być ostatni dobry moment na zakupienie go w normalnej cenie, choć na kempingową wersję Westfalia może być nieco za późno. Warto wspomnieć, że może i nie jest to z wyglądu klasyczny Bulik, jednak funkcjonalnością znacznie go przewyższa, a to przecież ważne w tego typu samochodzie. To od nas zależy, czy T3 Transporter będzie wykorzystywany jako samochód rodzinny, czy też kempingowy na dalekie europejskie podróże. Dziś przedstawiamy charakterystykę tego konkretnego modelu kultowej serii VW Transporter.

Volkswagen T3 – dane techniczne

Jeśli chodzi o trzecią odsłonę całej serii Transporterów, to podzielała ona jedynie założenie silnika umieszczonego z tyłu. Cała reszta została ulepszona i zmieniona, w tym kształt nadwozia, co rzuca się w oczy jako pierwsze. Mamy tu więc do czynienia z kanciastym kształtem, tak bardzo charakterystycznym dla motoryzacji lat 80 i 90. Oprócz tego niewielkiej zmianie uległa długość i szerokość wozu, wynosząca kolejno 4569 i 1844 mm. Nowy model to także większa waga. Oczywiście w standardowej wersji mamy zaledwie 2 miejsca siedzące, ale VW T3 Multivan i Caravelle Minivan to już kolejno 7 i 8. Oprócz tego w VW T3 pojawiła się w końcu 5-biegowa skrzynia biegów znacznie wpływająca na komfort jazdy. Od 1985 roku możliwy był także zakup wersji z napędem na cztery koła. Volkswagen T3 doczekał się oczywiście swoich specjalnych wersji, w tym Westfalii tak bardzo popularnej wśród osób lubiących podróżować.

Volkswagen T3 Westfalia, Caravelle i Multivan

Volkswagen Transporter T3 tak samo jako poprzedni model był produkowany w kilku wersjach. Podstawową wersję stanowiła oczywiście opcja dla dwóch osób z tyłem w całości zagospodarowanym na ładunek. Z czasem jednak pojawiła się wersja Minivan, która stanowiła nową wielkoprzestrzenną limuzynę. Wersję z lepszym wyposażeniem konstruktorzy nazwali Caravelle, a wersja kempingowa to z kolei sławna Westfalia. Jeśli myślimy o zakupie tej ostatniej, to niestety musimy przygotować się na spory wydatek. Nawet VW T3 Caravelle potrafi kosztować zaskakująco dużo, ale Westfalia to już całkowicie inny temat. Łącznie dostępnych było aż 12 typów w nadwozia, w tym niewspomniany wcześniej pickup.

Volkswagen T3 – części

Niestety ceny samych pojazdów nie są jedynym problemem dla potencjalnego kupca. Do tego bowiem dochodzą jeszcze ceny części VW T3. Te są często oferowane przez największych miłośników marki, ale istnieją także firmy produkujące zamienniki. Na całe szczęście Transporter T3 to nie sławny Bulik lub Garbus, dzięki czemu, choć zabieg renowacji jest drogi, to nie niemożliwy. Szczególnie jeśli naprawdę nam na tym zależy i jesteśmy przygotowani na ceny części do VW T3.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ