Do dobrego warsztaty samochodowego kierowcy są skłonni jechać na drugi koniec miasta. Nic dziwnego, bo chodzi tu przecież o sprawność własnego auta. Wiemy doskonale, że inwestycje w samochód, jego konserwację i naprawy najczęściej nie są małe. Nie możemy sobie pozwolić, by nasze pieniądze zostały utracone, a co gorsza, by nasz pojazd stał się przez nieudolną naprawę wrakiem. Jak jednak kierowcy mają dowiedzieć się o najlepszej jakości wykonywanych usług konkretnego warsztatu? Okazuje się, że taką działalność można pomimo sporych ograniczeń również reklamować. Dowiedz się, jakie są najlepsze sposoby przekazu reklamowego dla tej branży.
Poczta pantoflowa
Nie da się ukryć, że mechanicy zdobywają kolejnych klientów poprzez tzw. polecenie. Właśnie w ten sposób zakład buduje swoją renomę i powiększa grupę odbiorców. Nic nie działa tak pozytywnie, jak dobra opinia kolegi odnośnie danego warsztatu czy polecenie przez sąsiada, który właśnie odebrał auto z naprawy. Pamiętajmy jednak, że poczta pantoflowa, czyli tzw. szeptanka, może działać także w drugą stronę. Złe opinie o niekompetentnych fachowcach pracujących w danym zakładzie sprawią, że szybko straci on swoich klientów i nie zdobędzie tych nowych.
Przekaz reklamowy dla zmotoryzowanych
Branża motoryzacyjna może reklamować się nie tylko lokalnie. Doskonałym przykładem jest reklama zewnętrzna na samochodach. To między innymi oklejenie pojazdu hasłami reklamowymi czy danymi z adresem warsztatu. Do skutecznego przekazu można wykorzystać również ramki tablicy rejestracyjnej. Chociaż jest to element mały, to niezwykle skuteczny, bo trafia dokładnie do grupy docelowej, czyli innych kierowców. Wystarczy, że znajdzie się na niej logotyp warsztatu albo adres. To wystarczy, by w razie potrzeby właściciel auta skierował swoje kroki właśnie do tego warsztatu.
Reklama w miejscu sprzedaży
Na warsztatach samochodowych często wiszą banery, przed wjazdem postawione są standy reklamowe oraz tzw. potykacze z informacją o godzinach otwarcia czy aktualną ofertą. Nie da się ukryć, że to elementy, które dla kierujących pojazd są niejako drogowskazem. Wiedza o tym, że w danym miejscu znajduje się warsztat, będzie korzystna w przypadku usterki auta w najbliższej okolicy. Warto, by właściciel warsztatu zainwestował także w baner, na którym umieści informacje o podstawowych usługach, jakie świadczone są w jego zakładzie.
Jaka reklama w przypadku warsztatów samochodowych się nie sprawdzi?
Słabym pomysłem jest na pewno reklama w mass mediach. Po pierwsze, rzadko który zakład stać na inwestycję w strategię reklamową tego rodzaju. Po drugie, nie jest ona w ogóle potrzebna. Działalność warsztatu samochodowego jest lokalna, nie ma więc sensu wydawać kroci na przekaz, który potencjalnie może trafić do odbiorców, których oferta zupełnie nie zainteresuje. Wyjątkiem są lokalne audycje radiowe czy wydania lokalnej prasy. W kanałach ogólnopolskich taka reklama z całą pewnością się nie sprawdzi.