Wybieramy opony do swojego auta

0
2299

Samochód, to bez wątpienia duża wygoda, tym bardziej jeśli każdego dnia musimy dojeżdżać do pracy. Nie ulega wątpliwości, iż świetnym rozwiązaniem jest możliwość podróżowania własnym autem, a nie np. komunikacją. W związku z powyższym nie dziwi fakt, iż na polskich drogach jest bardzo dużo pojazdów różnych matek i roczników.

Posiadanie samochodu, to nie tylko jego użytkowanie. Żeby cieszyć się sprawnym i bezpiecznym autem przede wszystkim musimy o nie dbać. Mowa tutaj o wielu niezbędnych kwestiach w sensie wymiany płynów, odmawiających posłuszeństwa części, ale także ogumienia, które siłą rzeczy się zużywa. Z racji tego, że producenci ogumienia starają się wychodzić na przeciw oczekiwaniom zmotoryzowanych do dyspozycji mamy opony letnie i zimowe, określane jako sezonowe, oraz całoroczne. Opinii, co do tego, które lepiej jest używać okazuje się być wiele. Ekspertom trudno wskazać jednoznacznie, ten wybór pozostawiają indywidualnemu wyborowi, aczkolwiek dzielą się zaletami i wadami jednych i drugich opon. Faktem jest, że na to jak długo użytkujemy opony składa się wiele czynników. Bywa, iż maka nie jest, aż tak ważna jak szereg innych kwestii w pełni zależnych od osoby użytkującej dany samochód.

Sezonowe czy całoroczne?

Jak zostało wspomniane na rynku można kupić ogumienie sezonowe, oraz całoroczne. Na jedne i drugie jest podobne zapotrzebowanie, dlatego nie ma powodu zmieniać czyichś decyzji, ale warto coś na ten temat powiedzieć. Otóż osoby, które wybierają pierwszą możliwość decydują się na dwa komplety opon, które będą używane w zależności od sezonu. Potocznie mówimy – opony na sezon letni, oraz opony na sezon zimowy. Tuż przed latem lub zimą, kiedy temperatury na zewnątrz się zmieniają diametralnie musimy dokonać wymiany ogumienia. Jest to niezbędne, ponieważ zarówno jedne jak i drugie wyprodukowane są w oparciu o takie procedury pasujące do danego sezonu, iż powinno się użytkować wyłącznie te wskazane. Przede wszystkim jest to zupełnie inna mieszanka gumy. Ogumienie letnie idealnie sprawdza się w wyższych temperaturach, natomiast zimowe w niższych. Co więcej ogromna różnica jest także w kwestii bieżnika. Odpowiada on w dużej mierze za przyczepność kół do podłoża, dlatego letnie mają bieżnik przystosowany do podłoża suchego i mokrego, natomiast zimowe do suchego, mokrego, pokrytego śniegiem i lodem. Osoby, które wolą jeździć na oponach całorocznych nie mają potrzeby dokonywać jakichś wymian. Użytkują je przez cały rok, ponieważ w tym przypadku mieszanka gumy, oraz bieżnik są odpowiednie na wszystkie pory roku. Oczywistym jest jednak fakt, że wymiany trzeba dokonywać, kiedy zachodzi potrzeba, a mianowicie zauważymy zużycie opon.

Zużycie – na co zwracać uwagę?

Logicznym jest to, iż użytkując samochód dość często jego ogumienie się zużywa. Jeździmy po różnych drogach, a każdy kierowca ma inną technikę jazdy. Dodatkowo wpływ na gumę opon mają różnorakie warunki atmosferyczne. Żeby ogumienie zachowało swoją pierwotną jakość jak najdłużej bardzo wiele zależy od nas samych. Otóż bez względu na to czy jeździmy na sezonowych czy całorocznych oponach powinniśmy przestrzegać normalnej techniki jazdy. Szybkie hamowanie, bądź też ruszanie z piskiem opon ma wpływ na ich zużycie. Bieżnik szybko się ściera, czasami nawet nierównomiernie i doprowadza do punktowego lub całego zniszczenia opony. Następnie brak konserwacji ogumienia. Musimy dego kierowcy. pamiętać, że zabezpieczanie opon przed złym wpływem atmosferycznym, oraz różnymi środkami w tym także soli na drogach ma duże znaczenie. Co więcej guma nie ulega starzeniu się tak szybko, kiedy jest traktowana odpowiednimi preparatami zabezpieczającymi. W związku z powyższym warto konserwować ogumienie po ich ściągnięciu w celu wymiany, jak też w przypadku całorocznych dla samego faktu konserwacji. Nie mniej ważną kwestią okazuje się by to, aby nie przekraczać czasu użytkowania opon w momencie, gdy jeździmy na tzw. sezonówkach. Ogumienie letnie nie sprawdza się zimowa porą, a zimowe letnią. Mamy do czynienia z zupełnie inną przyczepnością kół do podłoża, a tym samym narażamy się na brak komfortu jazdy i szybsze zużycie ogumienia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ