Samochody typowo miejskie muszą być przede wszystkim trwałe i ekonomiczne

0
2486
Samochody typowo miejskie muszą być przede wszystkim trwałe i ekonomiczne

Mając coraz większe możliwości zakupu i wyboru samochodów, coraz częściej decydujemy się na posiadanie dwóch aut – na większe, rodzinne i na mniejsze, typowo miejskie. W przypadku aut rodzinnych wybór podyktowany jest bardzo wieloma czynnikami. Jeśli natomiast chodzi o samochody typowo miejskie, liczy się przede wszystkim ich trwałość, solidność i niski koszt eksploatacji.

Solidny „maluch” zza oceanu

Samochody typowo miejskie produkowane są już od wielu lat i niezmiennie cieszą się wśród kierowców na całym świecie bardzo dużym zainteresowaniem. Auta z segmentu B posiada w swojej ofercie każdy szanujących się koncern motoryzacyjny, a zwłaszcza producenci z Europy i Azji. Jednak nawet amerykanie, słynący z zamiłowania do samochodów o dużych gabarytach, zrozumieli potrzebę wprowadzenia do sprzedaży samochodów miejskich. Najlepszym przykładem jest tu bodajże najpopularniejsze amerykańskie auto z autosegmentu B, czyli Ford Fiesta.

Każda z siedmiu już generacji Forda Fiesty” – stwierdza ekspert odpowiedzialny za dobór auto części do Forda w iParts.pl – „zapracowała na opinię samochodu solidnego i raczej niezawodnego. Poszczególne modele miewają wprawdzie tendencje do usterek określonych elementów i podzespołów, takich jak przełączniki świateł, uszczelniacze czy przeguby krzyżakowe, jednak przy dużej dostępności zamienników i ich niskiej cenie nie stanowi to większego problemu”.

Japońska trwałość i niezawodność

Niektóre części wykorzystane do budowy Forda Fiesty znaleźć można również w innym małym samochodzie miejskim, czyli w Mazdzie 2. Chodzi tu przede wszystkim o tę samą płytę podłogową oraz silniki Diesla. Oznacza to między innymi i to, że naprawy w obszarze podwozia Mazdy 2 możliwe są do wykonania bez poważniejszych problemów przez większość warsztatów samochodowych i to w stosunkowo niskiej cenie. W modelu tym doskonale sprawdzają się również silniki benzynowe konstrukcji japońskiej, które – jeśli są dobrze serwisowane – okazują się być praktycznie bezawaryjne.

Mały z tyłu, większy z przodu

Innym japońskim „maluchem” z segmentu B jest Suzuki Swift. W przypadku tego modelu niewielkie gabaryty auta odbiły się niekorzystnie przede wszystkim na pojemności bagażnika. Spośród trzech opisywanych aut, to właśnie Suzuki ma najmniej przestrzeni bagażowej, sięgającej zaledwie 211 litrów. Na szczęście nieco lepiej jest z miejscem dla pasażerów. Kabina oferuje dostateczny komfort podróży czterem dorosłym osobom.

Suzuki Swift wiele zyskuje swoją trwałością. Kolejne generacje tego modelu są starannie udoskonalane, a japońscy konstruktorzy systematycznie usuwają z nich wadliwe elementy. Słabymi punktami w jego przypadku są jednak nadal części zawieszenia oraz skrzynia biegów.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ