Części samochodowe – oryginalne z ASO czy zamienniki?

0
Części samochodowe

Z roku na rok przybywa liczba szczęśliwych posiadaczy auta, którzy z wydatkami innymi niż paliwo, ubezpieczanie i myjnia muszą liczyć się z kosztami ewentualnych napraw samochodu. Auta co jakiś czas ulegają wypadkom, awariom co wiąże się z naprawą i dodatkowym obciążeniem budżetu. I w tym momencie nadchodzi pytanie: Wybrać oryginale części czy ich zamienniki? Rozterki pojawiają się ze względu na koszty związane z naprawą i najczęściej jest on decydującym argumentem.

Dlaczego warto kupować opony zimowe?

0
opony zimowe

W związku z faktem, że w Polsce nie ma obowiązku zakładania opon zimowych, wielu kierowców rezygnuje z wymiany ogumienia na zimę. Wynika to przede wszystkim z oszczędności. Czy jest to dobra droga? Na pewno bardzo ryzykowna. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym charakteryzują się opony zimowe i dlaczego powinieneś zakładać je do swojego auta.

Jak wygląda bieżnik opony zimowej?

Użytkując opony letnie i zimowe, zapewne zauważyłeś różnice pomiędzy budową bieżnika obu typów ogumienia. Struktura bieżnika opony letniej jest dosyć gładka. Na uwagę zasługują także dosyć duże klocki bieżnika. Ilość nacięć na powierzchni klocków jest stosunkowo niewielka. Cechą charakterystyczną opon letnich są szerokie kanały odprowadzające wodę. Dzięki nim możliwe jest zapobieganie zjawisku aquaplaningu. Taka struktura pozwala na stykanie się opony z asfaltem możliwie dużą powierzchnią. Duże klocki kleją się do asfaltu, zapewniając optymalną przyczepność. To przekłada się na wysoki poziom trakcji i stabilność toru jazdy.

W porównaniu do letnich opony zimowe mają dużo większą liczbę nacięć i lameli. Z kolei kanały odprowadzające są węższe niż w przypadku opon letnich. Cechą charakterystyczną są pogrubione pasma odprowadzające wodę i błoto pośniegowe na boki. Taka struktura zapewnia lepszą przyczepność szczególnie podczas jazdy po grubej warstwie śniegu. Lamele opony zimowej niemal wgryzają się w pokrywę śnieżną. Jednocześnie stabilizują tor jazdy. Dzięki szerokim kanałom odprowadzającym na boku bieżnika opony zimowe doskonale radzą sobie ze zjawiskiem aquaplaningu.

Czym charakteryzuje się mieszanka gumy w oponach zimowych?

Obok struktury bieżnika, drugą zasadniczą różnicą pomiędzy oponami zimowymi i letnimi jest skład mieszanki gumy. Musisz pamiętać, że oba typy opon pracują w odmiennych warunkach termicznych. Opony letnie, które pracują w wysokiej temperaturze, produkowane są z twardej mieszanki gumy. Cechą charakterystyczną tego składu jest wysoka zawartość sadzy. Dzięki temu opona letnia pracując na rozgrzanym asfalcie, zachowuje optymalne właściwości. Przede wszystkim nie traci konsystencji podczas upałów. Z drugiej strony w niskiej temperaturze opona letnia staje się twarda, co przekłada się na obniżenie przyczepności.

Opony zimowe są produkowane z miękkiej mieszanki. Zawiera one duże ilości krzemionki. Dzięki temu w ujemnych temperaturach guma zachowuje odpowiednią plastyczność, która przekłada się na przyczepność do nawierzchni. Specyfika opon zimowych sprawia, że zupełnie nie nadają się one do jazdy w lecie. Z założenia miękka mieszanka w wysokiej temperaturze niemal rozpływa się, co prowadzi do szybkiego zużycia bieżnika. Ponadto opony zimowe w wysokiej temperaturze generują duży hałas, co obniża komfort jazdy.

Gdzie znaleźć dobrej jakości opony zimowe? Idealnym miejscem będzie sklep z oponami Tire Expert. Na stronie tireexpert.pl znajdziesz duży wybór ogumienia na lato i zimę. W ofercie sklepu dostępne są zarówno opony budżetowe, jak i marki premium.

Kupujemy samochód hybrydowy – co musisz wiedzieć przed transakcją?

0
Kupujemy samochód hybrydowy

Szukasz ekonomicznego i nowoczesnego auta? Świetnym pomysłem może być samochód hybrydowy.

Profesjonalne zarządzanie flotą samochodową w praktyce

0
Profesjonalne zarządzanie flotą samochodową w praktyce

Firmy transportowe i przewozowe mają niezwykle skomplikowane zadanie logistyczne, w trakcie planowania usług i realizacji. Nieistotne, czy chodzi o przewóz żywności, ludzi, czy przesyłek ponadgabarytowych, proces planowania i weryfikacji zawsze musi być maksymalnie precyzyjny, by przede wszystkim obliczyć czas realizacji, ewentualne koszty i przygotować się na niespodziewane wydarzenia, które niemal zawsze mają miejsce. Pamiętaj, że zarządzanie flotą samochodową nie jest proste, lecz wykorzystując odpowiednie narzędzia, możesz wspierać swoich kierowców.

Doskonałym przykładem jest moduł GPS, który służy do raportowania tras i sprawdzenia na bieżąco, jak wygląda sytuacja. Wielu osobom wydaje się, że zarządzanie flotą samochodową jest bardzo bliskie inwigilacji, lecz w praktyce pozwala minimalizować koszty i czas przejazdów.

Wspieraj kierowców w trudnych sytuacjach

Jeśli kierowca wiezie duży transport, ma on pewne ograniczenia ruchowe, ponieważ nie może w wyjątkowych sytuacjach po prostu zawrócić. Często zatem mogą pojawiać się momenty, w których będzie potrzebować wsparcia osoby trzeciej, by nie wpakować się w jeszcze większe tarapaty. Dokładnie na takie chwile, system pozwalający na zarządzanie flotą samochodową nadaje się idealnie, ponieważ możesz pokierować swojego specjalistę i powiedzieć mu, co należy zrobić. Masz jego dokładne położenie, a za sprawą dostępu do sieci w ciągu chwili jesteś w stanie znaleźć alternatywą i bezpieczną trasę.

Zabezpiecz pojazdy przed ewentualną kradzieżą

Złodzieje od dawna wiedzą, że kradzież samochodu jest ryzykowna i nieopłacalna. Częściej zatem szukają sposobu na to, by okraść osoby trzecie z paliwa lub wyposażenia. Mimo iż niemal każdy samochód posiada obecnie system zabezpieczeń baku itp. często może być on zawodny, co przekłada się na dodatkowe niebezpieczeństwo. Zarządzanie flotą samochodową to inteligentne moduły, które również mierzą ilość paliwa wlanego i zmiany przy każdym odpaleniu silnika. Wszystkie ewentualne zagrożenia będą więc widoczne na raporcie, o czym dowiesz się w dalszej części tekstu.

Analizuj raporty w błyskawicznym tempie

Wygenerowanie raportu trwa zaledwie chwilę. Otrzymujesz na nim wyszczególnione dane, które możesz porównać z dokumentacją z poprzedniego miesiąca. Oczywiście na tej podstawie, jesteś w stanie ocenić ilość wykonanych realizacji i jakość pracy swoich specjalistów – dostrzegając również czynniki losowe, na które nie mieli oni wpływu. Analiza jest zatem o wiele szybsza, niż analogowe szukanie wartości, które mogą się nie zgadzać.

Jak sprawdzić szerokość felgi?

0
Jak sprawdzić szerokość felgi

Każdy rodzaj felg, czy są aluminiowe, czy też stalowe, ma konkretne parametry fabryczne. Rozsądny właściciel samochodu powinien więc wiedzieć, jak prawidłowo dobrać je do swojego pojazdu. Nie jest to wiedza tajemna, ale zdecydowanie przydaje się, jeśli chodzi o prawidłowe dopasowanie, funkcjonalność i estetyczny wygląd auta.

Zacznijmy od felg aluminiowych

Najlepiej posłużyć się konkretnym przykładem, który zobrazuje symbolikę parametrów danej felgi. Sprawdźmy więc, co przykładowo oznacza zapis „7.5Jx16H2 ET 35”.

7.5 to po prostu rozmiar felgi w calach (szerokość).

16 oznacza średnicę felgi mierzoną także w calach.

ET 35 wskazuje nam na osadzenie felgi. Jest to odległość podana w milimetrach. Mierzona jest od płaszczyzny symetrii do płaszczyzny montażowej.

J i H – J to symbole oznaczające profil kołnierza. Krawędzie mogą się minimalnie od siebie różnić, ale ważne jest, aby nie mylić ze sobą symboli felg oraz opon przyporządkowanych innym profilom kołnierzy felg. Może to bowiem doprowadzić do awarii pojazdu.

H2 jest natomiast oznaczeniem profilu przekroju i zostaje często umieszczone na samym końcu oznaczenia felgi.

Warto także sprawdzić prawidłowy rozmiar otworu centralnego, co pozwala na bezpieczny montaż samego koła, a tym samym podnosi komfort jazdy.

Felgi stalowe

Felgi stalowe powinny spełniać jasno określone wytyczne dotyczące parametrów technicznych. Spójrzmy na symbol „6.0Jx15H2, 5×112, ET38, CH57,1”.

6.0 oznacza szerokość felgi wyrażoną w calach.

J symbolizuje kształt profilu.

15 to średnica felgi podana także w calach.

H2 oznacza, że mamy do czynienia z podwójnym kołnierzem. Jest to specjalne wygarbienie na krawędzi felgi, uniemożliwiające zsuwanie się opony. Natomiast sam kołnierz chroni oponę przed nagłą utratą ciśnienia.

5 oznacza liczbę otworów montażowych.

112 wskazuje na rozstaw otworów montażowych w milimetrach.

ET38 pokazuje osadzenie felgi.

CH57.1 oznacza średnicę otworu centralnego podaną w milimetrach. Pamiętajmy o odpowiednim dopasowaniu otworu centralnego, ponieważ parametr ten wpływa na nasze bezpieczeństwo, poziom drgania oraz wszelkie wibracje pojawiające się przede wszystkim przy znacznych prędkościach.

Pamiętajmy również, aby sprawdzić, czy producent przewidział montaż konkretnych felg, które rozważamy kupić, w naszym samochodzie. Prawidłowo dobrane felgi także wpływają na nasze bezpieczeństwo na drodze, a to z pewnością powinno być dla każdego kierowcy priorytetem, niezależnie od tego, czy zdecyduje się na felgi aluminiowe, czy też stalowe.

Koło dwumasowe VW Passat

0
Koło dwumasowe VW Passat

Volkswagen to bardzo znana marka, która cieszy się ogromnym uznaniem również w naszym kraju. Największą popularność zdobył zwłaszcza model VW Passat. Samochody te produkowane są z wykorzystaniem różnego rodzaju silników, np. TDI. Słynny dziś model tej marki po raz pierwszy został zaprezentowany w lipcu 1972 roku. Produkcja na szeroką skalę tych samochodów osobowych klasy średniej rozpoczęła się w 1973 roku. Model ten doczekał się już ósmej generacji, która produkowana jest od 2014 roku. Samochody VW Passat dokładnie tak jak inne samochody osobowe składają się z części, które pod wpływem eksploatacji wymagają wymiany. Sprawdź jak wygląda kwestia zużywania się koła dwumasowego i czy konieczna jest wówczas wymiana sprzęgła.

Samochody Toyota

0
Samochody Toyota

Toyota Motor Corporation to jeden z głównych globalnych producentów samochodów. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Toyota City na terenie Japonii. Firma specjalizuje się w produkcji samochodów osobowych, silników, pojazdów użytkowych oraz samochodów luksusowych. Korporacja obejmuje takie oddziały jak Toyota, Lexus, Daihatsu, Ranz, Gazoo Racing i TRD. Jej pododdziały można znaleźć na całym świecie: w Japonii, Indiach, Ameryce Północnej, Rosji, Afryce, Tajlandii, Wielkiej Brytanii, itp.

Toyota w przeszłości

1933 – firma będąc oddziałem Toyoda Automatic Loom Works rozpoczęła produkcję samochodów.

1935 – wyprodukowany został pierwsze samochody danej marki – A1 i G1.

1936 – skonturowany został Model AA.

1937 – firma stała się w pełni niezależna i została zarejestrowana pod nazwą Toyota Motor Company.

Lata 1940-te-1950-te – producent wypuścił niewielkich rozmiarów samochody: modele Toyopet SA, lekkie samochody ciężarowe Toyopet SB, lekkie samochody ciężarowe Toyopet Stout, Toyopet Crown, Toyopet Master i Toyopet Corona. Firma weszła także na rynek amerykański.

Lata 1960-te-1970-te – wraz z przedsiębiorstwem Honda Motor Co. firma Toyota rozpoczęła budowę swoich zakładów na terenie Stanów Zjednoczonych.

Lata 1980-te – Toyota zdobyła pierwsza Japońską Nagrodę Jakości; została założona firma Toyota Motor Corporation; otwarto oddział Luxus.

Lata 1990-te – korporacja wypuściła model T100 (później nazwany Tundra), kilka SUV-ów, model Camry Solara (nową wersję modelu MR2), model Celica oraz Supra.

Lata 2000-ne – Toyota stała się jednym z najlepszych zespołów Formuły 1 i weszła w spółkę z kapitałem mieszanym z firmami Citroën i Peugeot; Toyota rozpoczęła konstruowanie swoich samochodów we Francji; publice został zaprezentowany model Scion; wypuszczona została nowa Tundra, która została nagrodzona tytułem "Truck of the Year" model Camry został uznany „Samochodem Roku”; do produkcji wszedł model RAV4 i Prius.

Toyota obecnie

W latach 2010-tych korporacja zaprezentowała nowe modele samochodów, takie jak Etios, Mirai, Agya, Prius C, Prius V, 86 i inne. Modernizacji poddane zostały tak popularne modele samochodów jak Camry, Corolla, Avalon, Crown, Prius S, Supra, RAV4, Land Cruiser Prado, Sequoia, Tacoma, Tundra, itd.

W 2018 roku firma sprzedała na całym świecie ponad 8 milionów egzemplarzy swoich samochodów: najlepiej spędzającymi się modelami były Corolla (934 348 egzemplarzy) i RAV4 (807 116 egzemplarzy).

Całkowity przychód korporacji w 2018 roku wyniósł 272.3 bilionów dolarów, co sprawiło, że stała się ona najcenniejszą marką w Japonii. Udział firmy Toyota Motor Corporation na rynku światowym wynosił 9,46%. Części zamienne do samochodów Renault można kupić w sklepie internetowym Euautoczesci.pl.

Diagnostyka i wymiana akumulatora w kilku prostych krokach

0
Diagnostyka układu elektrycznego

Diagnostyka układu elektrycznego

Problem z rozładowanym akumulatorem nie zawsze oznacza, że winna jest sama bateria, czasami winę za problem z brakiem energii ponoszą zbyt luźne lub skorodowane klemy, przerwane przewody wysokiego napięcia lub ładowania. W pierwszej kolejności należy wykluczyć właśnie te problemy. Aby to zrobić będzie potrzebny multimetr dzięki któremu można zmierzyć napięcie ładowania na uruchomionym silniku. Poprawne wartości powinny wynosić w granicach 14-15 V, jeśli napięcie jest niższe, problemem może być zużyty lub zepsuty alternator, natomiast jeśli napięcie jest wyższe, winny może być regulator napięcia. Warto wspomnieć, że przy zbyt wysokim napięciu często awarii ulegają żarówki i inne odbiorniki energii elektrycznej na pokładzie samochodu. Jeśli napięcie jest poprawne, można przejść do diagnostyki akumulatora.

Diagnoza stanu akumulatora

Diagnostykę stanu akumulatora należy rozpocząć od pomiaru baterii na wyłączonym silniku, jeśli w układzie panuje napięcie 12-13 V to akumulator jest w dobrej kondycji i nie należy go wymieniać. Natomiast jeśli napięcie jest niższe i wskazuje wartości na poziomie 12-12,4 V należy go doładować. Doładowanie akumulatora powinno przynieść zadowalający efekt. Jeśli napięcie spada poniżej 12 V  akumulator jest skrajnie rozładowany i nie jest w stanie utrzymywać już odpowiedniego napięcia, pozostaje wtedy jedynie wymiana akumulatora. Za stan niedoładowania akumulatora mogą być odpowiedzialne krótkie odcinki na których porusza się samochód, wtedy prąd potrzebny do rozruchu nie jest rekompensowany przez doładowanie z alternatora.

Wymiana akumulatora

Wymianę akumulatora należy rozpocząć od zabezpieczenia samochodu – należy go ustawić na prostym odcinku drogi lub w garażu i odpowiednio zahamować. Następnie warto wyłączyć zapłon i usunąć z niej kluczyki.  Po odpowiednim zabezpieczeniu pojazdu można rozpocząć proces wymiany baterii. W tym kroku na początku warto upewnić się, czy samochód nie potrzebuje podtrzymania energii, jeśli tak należy odpowiednio to zorganizować, natomiast jeśli nie potrzebuje należy zdjąć wszelkie pokrywy zabezpieczające akumulator, oraz klemy. Po zdjęciu zabezpieczeń można odkręcić klemę minusową, następnie można odkręcić klemę plusową. Jeśli istnieje potrzeba odkręcenia obejmy zabezpieczającej akumulator, należy to zrobić. Następnie po wymontowaniu akumulatora należy możliwie szybko zamontować nową baterię rozpoczynając od montaży obejmy, a następnie klem rozpoczynając od dodatniej.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą sklepu Ucando.pl jeśli wymiana okaże się koniecznością – https://www.ucando.pl/k/akumulatory/U1301.

Czy warto wynajać pojemniki i opakowania przemysłowe?

0
Czy warto wynajać pojemniki i opakowania przemysłowe

Wiele firm, które dopiero rozpoczynają swoja działalność, nie ma możliwości na wygospodarowanie większych funduszy. Musi więc posiłkować się takimi metodami, jak choćby wynajem produktów, a nie ich zakup. Dzięki temu można rzeczywiście oszczędzić pieniądze i sprawić, że firma już od samego początku może się rozwijać, przy niewielkim wkładzie finansowym. Jeśli chodzi o przedsiębiorstwa i firmy, które trudnią się przemysłem, to niezbędne w nich będą opakowania i pojemniki przemysłowe. To bowiem właśnie te produkty, pozwalają przede wszystkim na zaprowadzenie porządku w firmie, a także właściwe przechowywanie towaru.

Ochrona lakieru – powłoka ceramiczna

0
Ochrona lakieru - powłoka ceramiczna

Każdemu posiadaczowi samochodu zależy, aby był on piękny i zadbany jak najdłużej. Nie tylko ze względów estetycznych stramy się utrzymać wygląd auta w nienagannym stanie, ale również dlatego, że zadbane auto jest droższe, przez co podczas sprzedaży będziemy mieli możliwość otrzymania za auto wyższej kwoty.

Samochód, nawet ten z najlepszej jakości lakierem z biegiem czasu ulega zniszczeniu. Woda, wilgoć, a także sól powodują, że na aucie powstaje korozja. Lakier nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. Stosunkowo innowacyjnym rozwiązaniem jest zaś zastosowanie powłoki ceramicznej. Jest to z jednej strony kosztowna inwestycja, a z drugiej nie zawsze w stu procentach jest w stanie zabezpieczyć auto przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych i zewnętrznych. Cena powłoki ceramicznej zaczyna się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych. Powłoka ceramiczna stanowi doskonałą bazę ochronną lakieru. Jest przy tym niezwykle cienka. Jej grubości nie da się zmierzyć nawet miernikiem do lakieru.

Z założenia powłoka ceramiczna ma chronić lakier samochodu przed działaniem niekorzystnych czynników zewnętrznych. Jest ona doskonała jeśli chodzi o ochronę przed deszczem, wwilgocią, ale też solą. Nie stanowi jednak wystarczająco dobrego wsparcia, by ochronić lakier samochodu przed większymi zadrapaniami. Zależnie od rodzaju zastosowanej powłoki ceramicznej może ona utrzymać się na powierzchni samochodu maksymalnie do pięciu lat, choć w rzeczywistości użytkownicy twierdzą, że jej skuteczność znacznie słabnie już po trzech latach użytkowania. Z jednej strony można stwierdzić, że to stosunkowo niedługo, jeśli za powłokę zzapłaciliśmy na przykład półtora tysiąca złotych, jednak znaczące jest to, że bez użycia powłoki ceramicznej lakier samochodu wyglądałby po tych trzech latach znacznie gorzej. Czasem na lakierze występują niewielkie zadrapania, ktorych nawet nie zauważamy, a które są przyczyną większych. Przed nimi właśnie chroni samochód powłoka ceramiczna, którą warto wypróbować.