Flota samochodów w firmie – na co zwracać uwagę

0

Budowanie floty pojazdów w firmie to bardzo poważne przedsięwzięcie, dlatego warto dobrze się do tego przygotować, aby nie generować dodatkowych, zbędnych kosztów. Flota samochodów to duża i kosztowna inwestycja, szczególnie gdy firma nie jest duża, a auta niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Na co zwrócić uwagę wymieniając akumulator przed zimą?

0
Na co zwrócić uwagę wymieniając akumulator przed zimą?

Zima to nieprzyjazny czas dla kierowców. Wielu z nas z przerażeniem myśli o sytuacji, gdy w mroźny poranek odkopią samochód spod śniegu i okaże się, że nie może on zapalić. Aby tego uniknąć, warto wymienić akumulator jeszcze przed zimą. Nie jest to trudne. Możemy to zrobić samemu, bez pomocy mechanika. Poniżej praktyczne porady, na co zwrócić uwagę, wymieniając akumulator.

Kto może ciągnąć przyczepę?

0

Przyczepa znacznie rozszerza możliwości naszego pojazdu poprzez poszerzenie przestrzeni ładunkowej. Zależnie od rodzaju holowanej przyczepy, może wystąpić konieczność zdobycia dodatkowych uprawnień – Prawo Jazdy kategorii B nie zawsze jest dokumentem wystarczającym. Wszystko zależne jest od tak zwanej Dopuszczalnej Masy Całkowitej zespołu pojazdów.

Pojęcie Dopuszczalnej Masy Całkowitej

Pod tym pojęciem należy rozumieć łączną masę pojazdu lub zespołu pojazdów, przygotowanych do jazdy. Co istotne, jest to wartość w którą wlicza się także całkowita masa ładunku. Mianem zespołu pojazdów określamy zaś dwa lub więcej pojazdów, które są połączone ze sobą na stałe i należy traktować je jako jeden pojazd. Określenie to nie ma zastosowania w przypadku holowania.

Zgodnie z polskim prawem, liczba pojazdów, jakie mogą wchodzić w skład pojedynczego zespołu nie może być większa niż trzy. Zespoły dwupojazdowe nie mogą przekraczać łącznej długości 18.75 m zaś w przypadku złączenia trzech pojazdów – 22 m. Reasumując, samochód ciągnący za sobą przyczepę wyczerpuje znamiona powyższej definicji i należy traktować go jako zespół pojazdów.

Rodzaje uprawnień

Prawo Jazdy kat. B pozwala prowadzić samochód o DMC nieprzekraczającej 3.5 t. Ponadto, możemy ciągnąć przyczepę lekką, czyli taką, o DMC do 750 kg. Jeżeli masa przyczepy przekracza tę wartość, konieczne będzie uprawnienie B96, uprawniające do prowadzenia zespołów do 4.25 t, przy czym dmc pojazdu ciągnącego nie może być niższe od dmc przyczepy.

Kategoria B+E wymagana jest w przypadku, w którym dopuszczalna masa całkowita zespołu wynosi maksymalnie 7 t – przy czym dmc pojazdu i przyczepy traktowanych oddzielnie nie może być wyższa niż 3.5 t.

Przeglądy i konserwacja

Warunkiem dopuszczenia danej przyczepy do ruchu jest ważne badanie techniczne. Nie dotyczy to przyczep lekkich, wszystkie pozostałe natomiast. Pierwszy przegląd musimy przejść po 3 latach od daty pierwszej rejestracji, następy – 2 lata od poprzedniego, kolejne przeglądy natomiast są już każdego roku. Oprócz tego warto także samodzielnie kontrolować stan techniczny przyczepy i jej poszczególnych podzespołów – jak choćby układ jezdny czy zaczepy kulowe. Warto poddać oględzinom także działanie amortyzatora – zaczepy kulowe wciśnięte w kierunku przyczepy, powinny wracać do wyjściowego położenia powoli.

Dotyczy to rzecz jasna nie tylko przyczep do przewożenia ładunku ale także choćby przyczep kempingowych, w których dodatkowo powinniśmy zwracać uwagę na szczelność czy stan wyposażenia wnętrza – choćby urządzeń AGD.

Podpory do przyczep kupisz na Unitrailer.pl

Opel Cascada – kabriolet nie tylko na lato

0

Wiele osób w Polsce nadal uważa, że kabriolet to samochód tylko na lato, nadający się do jazdy w ciepłych krajach. To oczywiście błąd. W Polsce coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodu z otwartym dachem, który zapewnia mnóstwo przyjemności i który można wykorzystywać przez cały rok. Jednym z takich aut jest produkowany w Polsce Opel Cascada.

Historia Rajdów WRC

0

Rajdy samochodowe przyciągają uwagę wielu miłośników sportów motorowych. Co więcej, wielu sportowców innych dziedzin po zakończeniu swoich karier rozpoczyna nową drogę życia i zaczyna starty w rajdach serii WRC. Czym są rajdy WRC, jaka jest ich historia i jakie postaci z tej dziedziny sportu warto znać?

Cennik kursów prawa jazdy

0

Wydawałoby się, że każda szkoła jazdy będzie oferowała swoim kursantom podobny zakres cen. W pewnym sensie jest to prawda – w przypadku większości szkół podstawowe ceny kursów są dość zbliżone, nie jest to jednak jedyny aspekt, na jaki powinniśmy zwrócić uwagę. Liczy się bowiem jakość nauki – jeśli zaoszczędzimy nawet kilkaset złotych, wybierając najniższą z możliwych kwotę za kurs, szybko może się okazać, że dużo więcej niż zaoszczędziliśmy będziemy musieli wydać na stresujące powtórki egzaminów. Można się bowiem spodziewać, że szkoły zatrudniające lepszych instruktorów będą musiały płacić im więcej, a tym samym więcej oczekiwać od klientów, by rachunek ekonomiczny się zgodził.

Ten sam cennik w każdej szkole?

Być może wkrótce dylemat czy wybrać tańszy kurs, czy lepiej zainwestować w ten droższy przestanie nas dręczyć. Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców wnioskuje o ujednolicenie cen kursów na prawo jazdy i w zależności od wybranej kategorii kwota ta miałaby wynieść od około 1300 PLN za kategorię B, do 3500 PLN za kategorię D. Patrząc na dzisiejsze cennik kursów prawa jazdy, oznaczałoby niestety to w przypadku większości z nich podwyżkę. Jednak w praktyce zmiana ta mogłaby też przynieść pozytywne rezultaty. Przede wszystkim mogłaby zakończyć trwającą od lat wojnę cenową pomiędzy szkołami jazdy, która utrudnia inwestowanie w rozwój bazy szkoleniowej, technik dydaktycznych oraz zatrudnianie kadry najwyższej jakości.

W praktyce, po wprowadzeniu jednolitej stawki za kurs utracilibyśmy jeden z czynników ułatwiających nam wybór lepszych szkół. Jeśli bowiem widzimy szkołę jazdy, która mimo znacząco wyższych cen niż te oferowane przez konkurencję nadal może liczyć na dużo kandydatów, może to oznaczać, że jest przez nich świadomie wybierana pomimo cen. Nie nastawiajmy się więc na najniższą cenę, ale raczej na odpowiednią jakość.

Cukrzyca a badania kierowców

0

W Polsce zgodnie z prawem od 2011 roku wszyscy diabetycy mogą zostać zawodowymi kierowcami i to niezależnie od tego czy ich choroba wymaga profesjonalnej terapii insuliną. Chorzy, którzy mają podstawową wiedzę na temat cukrzycy i przejdą odpowiednie badanie kierowców bez żadnego większego problemu mogą uzyskać profesjonalne prawo jazdy.

Odnawianie prawa jazdy

Pamiętać należy również i o tym, że profesjonalne prawo jazdy wydawane jest zawsze tymczasowo, dlatego też trzeba je okresowo odnawiać. W przypadku cukrzyków częstotliwość badania kierowców i konieczności odnawiania dokumentu zależy od typu cukrzycy.

Kryteria uzyskania zawodowego prawa jazdy dla cukrzyków

Jak łatwo się domyśleć kryteria uzyskania zawodowego prawa jazdy są zdecydowanie wyższe nić kryteria uzyskania amatorskiego prawa jazdy. Nawet ci pacjenci, którzy nie zażywają specjalnych leków obniżających poziom cukru, w dalszym ciągu muszą wykazać się odpowiednią wiedzą o swojej chorobie i przede wszystkim dostarczać wszystkie dokumenty dotyczące przebiegu choroby, które otrzymają od lekarza prowadzącego.

Fachowa pomoc lekarska

W ocenie zdolności do prowadzania pojazdu jako zawodowego kierowcy zawsze bierze udział aż trzech lekarzy. Pierwszy z nich to oczywiście lekarz prowadzący cukrzycę danego pacjenta. Drugi to konsultant diabetologiczny, który ocenia czy pomimo cukrzycy stan zdrowia chorego pozwala na zawodowe prowadzenia pojazdów. Ostatnim lekarzem jest z kolei lekarz uprawniony, który przeprowadza badania lekarskie wszystkich kandydatów na kierowców. Profesjonalna badania PKK u doświadczonego lekarza uprawnionego można przeprowadzić na przykład w badania-kierowcow.warszawa.pl.

10 zalet płynących z wypożyczenia auta

0

Wypożyczanie samochodów z wypożyczalni z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularną praktyką wśród Polaków. Do tej pory, wynajem samochodu na wakacje kojarzył się głównie z korzystaniem z oferty zagranicznych wypożyczalni, gdy już znaleźliśmy się na atrakcyjnej turystycznie Krecie bądź Malcie. Teraz jednak, coraz częściej dochodzi do sytuacji, gdzie Polacy wynajmują auto po to, aby móc przemieszczać się wewnątrz kraju lub wyjeżdżać na rodzinne wypady zagraniczne. Gdzie zatem upatrywać zalet tego, aby porzucić podróż własnym autem i skorzystać z oferty wypożyczalni?

Żeby podróżowanie samochodem było bezpieczne. O czym warto pamiętać latem?

0

W ciągu lata wielu z nas wyrusza w podróże samochodem. Zanim jednak zdecydujemy się na wyjazd, powinniśmy pamiętać o kilku głównych kwestiach, by do celu dojechać bezpiecznie.

Każdy samochodów na polskich drogach powinien wziąć udział w obowiązkowym, corocznym przeglądzie technicznym w stacji kontroli pojazdów Jednak musimy pamiętać o tym, że to za mało wtedy, gdy chcemy mieć pewność, że podróż będzie całkowicie bezpieczna. Sprawdzenie auta raz na rok będzie niewystarczające, więc warto zrobić to również przed planowanym wyjazdem, zwłaszcza wtedy, gdy od kontroli minęło dość dużo czasu.

Podczas wakacji wiele warsztatów samochodowych oraz stacji kontroli pojazdów oferuje usługi kontroli elementów auta w promocyjnych cenach – niektóre nawet całkowicie za darmo. Możemy wówczas dowiedzieć się, czy takie elementy jak układ kierowniczy, hamulce czy zawieszenie działają prawidłowo – to właśnie one wpływają na bezpieczeństwo jazdy w największym stopniu.

Nie możemy zapominać też o innych komponentach pojazdu, między innymi powinniśmy sprawdzić ciśnienie w kołach, działanie wycieraczek, działanie systemu klimatyzacji, a w razie potrzeby wyczyścić ją, aby nie powodowała zwiększonego ryzyka chorób. Oczywiście, należy sprawdzić też poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych oraz oleju, a w razie potrzeby uzupełnić poziomy.

Oczywiście, wszystkie te elementy możemy sprawdzić samodzielnie, ale najbardziej szczegółowy przegląd wykona dla nas stacja kontroli pojazdów Warszawa ma wiele takich punktów, gdzie będziemy mogli skorzystać z profesjonalnej pomocy.

Nie zapominajmy także o innych ważnych sprawach związanych z podróżowaniem w ciągu lata – zabierzmy ze sobą odpowiednią ilość płynów, aby mieć pod ręką zawsze coś do picia. Także zapakujmy ze sobą wszystkie potrzebne dokumenty. Przy planowaniu trasy jazdy nie zapominajmy o określeniu punktów postojowych – najlepiej zatrzymywać się co około 3 godziny, aby rozprostować kości.

Życzymy udanych wakacyjnych wojaży samochodem – tutaj bezpieczeństwo jest najważniejsze!

Komfort w ciągniku- czy to w ogóle możliwe?

0

Każdy kto choć raz miał okazję kierować ciągnikiem wie doskonale, że na dłuższą metę jest to dość trudne zadanie. Oczywiście nie chodzi tutaj o samo prowadzenie pojazdu, ale brak komfortu jaki możemy odczuwać. Zazwyczaj narzekamy na dużą ilość drgań, które nie są ani przyjemne ani zdrowe dla naszego organizmu. Czy nie da się ich uniknąć oraz sprawić, że długie godziny spędzone w ciągniku będą należały do przyjemnych?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest w sumie całkiem prosta. Otóż oczywiście, że istnieją metody na podwyższenie komfortu we własnym ciągniku. Tak naprawdę wiele zależy tutaj od rodzaju fotela jaki posiadamy. Odpowiednie siedzenie do ciągnika jest bowiem kluczowe jeśli chodzi o odczuwany przez nasz komfort. W ostatnim czasie wiele firm prześciga się w tworzeniu nowych foteli, które posiadają bardzo atrakcyjne funkcje i rozwiązania. Dzięki nowoczesnej technologii możliwe jest tworzenie siedzisk, które nie tylko tłumią drgania, ale także pozwalają naszemu kręgosłupowi odpocząć. Osoby, które spędzają w ciągnikach wiele długich godzin każdego dnia z pewnością zgodzą się z tym, że jest to bardzo ważny aspekt. Istnieją ciekawe modele foteli pneumatycznych, które w ostatnim czasie są prawdziwym hitem. Jeśli jednak nie chcemy płacić zbyt wiele możemy oczywiście znaleźć mechaniczne siedzenie do ciągnika, które także posiada bardzo ciekawe rozwiązania. Tak naprawdę wystarczy dobrze przyjrzeć się opiniom o danym modelu by móc znaleźć odpowiednie dla nas siedzisko pozwalające podnieść standard, ale i komfort ciągnika.

Na rynku istnieje dzisiaj bardzo wiele firm, które zajmują się produkcją foteli do ciągników. Wszyscy producenci posiadają zazwyczaj w swojej ofercie zróżnicowane siedziska, które różnią się od siebie nie tylko ceną, ale i właściwościami. Dzięki temu każdy rolnik i nie tylko może znaleźć dla siebie odpowiednie siedzenie, które pozwoli czuć się doskonale. Warto także dodać, że tego typu fotele znajdują zastosowanie nie tylko w ciągnikach, ale także samochodach ciężarowych czy tirach. Tak naprawdę wszędzie tam, gdzie pojawia się ryzyko dużych drgań i nieprzyjemnych doznań podczas jazdy zaleca się stosowanie wysokiej jakości foteli o ciekawych właściwościach i parametrach. Znalezienie odpowiedniego modelu nie jest dzisiaj takie trudne, gdyż istnieje bardzo duża różnorodność takich produktów.

Zawsze warto mieć na uwadze, że wysokiej klasy siedzenie do ciągnika gwarantuje nie tylko nasz komfort i lepsze samopoczucie, ale także większą dbałość o zdrowie naszego kręgosłupa.