Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki?

0
Jak zdać testy na prawo jazdy po 5 dniach nauki

Czy zdalny kurs nauki jazdy jest możliwy do zrealizowanie w 5 dni?

Ochrona zniżek OC – czym jest i jak działa?

0
Ochrona zniżek OC

Auto jest codziennym narzędziem Twojej pracy czy środkiem transportu? Nietrudno Ci wyobrazić sobie sytuację, że pewnego dnia chwila nieuwagi doprowadzi do tego, że staniesz się uczestnikiem kolizji lub wypadku. Statystyki nie przemawiają na Twoją korzyść. Składki OC w pełnej wysokości są drogie, zatem szkoda by było utracić wypracowanych zniżek. Czy wiesz, w jaki sposób ochronić zniżki za bezszkodową jazdę, zanim jeszcze dojdzie do incydentu na drodze?

Czym jest ochrona zniżek OC i których kierowców dotyczy?

Najprościej mówiąc, ochrona zniżek OC to gwarancja zachowania zniżek wynikających z bezszkodowej jazdy. Firmy ubezpieczeniowe starają się w ten sposób premiować najbardziej uważnych i bezpiecznie jeżdżących kierowców. Jest to rozwiązanie odpowiednie dla tych osób, które jeżdżą po polskich drogach od wielu lat i mają wypracowane maksymalne zniżki na OC. Z każdym rokiem gromadzi im się po 10% upustu, zatem po 5 latach bezszkodowej jazdy kwota ubezpieczenia spada o połowę. Zakład ubezpieczeń ma zazwyczaj jednak wyznaczony swój maksymalny pułap, którego przekroczyć się nie da. Dlatego też opłaca się im wykupić ubezpieczenie od ich utraty. Nawet jeśli dojdzie do kolizji lub wypadku z ich winy, nie utracą oni prawa do utrzymania dotychczasowych, niskich stawek OC. Ochrona zniżek OC jest zatem produktem często proponowanym jako uzupełnienie polisy OC lub AC. Ubezpieczyciele, nie mogąc stale schodzić ze swoich stawek, oferują różnego typu produkty, przeznaczone dla kierowców, którym najbardziej zależy na utrzymanie obecnego stanu rzeczy i niskich kosztów obowiązkowego ubezpieczenia. Więcej informacji na ten temat uzyskasz, wchodząc na stronę internetową https://rankomat.pl/samochod/ochrona-znizek.

Gdy już dojdzie do wypadku

Firmy ubezpieczeniowe w ramach swoich produktów stosują bonus/malus, czyli system premiowania i utraty potencjalnej premii (na temat przyznawania zniżek za bezszkodową jazdę dowiesz się więcej na stronie https://rankomat.pl/). Zniżki są bardzo korzystne, jednak utrata ich nie jest niczym trudnym. Większość firm działających na rynku za kolizję odejmują 10 lub 20% wartości zniżki. Niektóre podmioty mogą nawet nie zwracać uwagi na to, kto w danej sytuacji zawinił. Wystarczy, żeby noga powinęła się kilka razy w danym roku, aby ubezpieczyciel wykorzystał ten fakt i zażądał wpłaty ubezpieczenia na sumę nawet o kilkaset procent wyższą niż miało to miejsce dotychczas. Utrzymanie stałej kwoty zniżek nie jest równoważne z zachowaniem stałej kwoty ubezpieczenia.

Czy istnieją pompy do oleju przepracowanego?

0
pompa

Przesyłanie oleju za pomocą specjalistycznych pomp daje najlepsze efekty i jest bardzo korzystne. Wysokiej klasy pompy do oleju pozwalają na sprawne transmitowanie konkretnych cieczy w układzie i są bardzo trwałymi rozwiązaniami, które sprawdzą się świetnie. Wysokiej klasy pompa do przepracowanego oleju daje możliwość bardzo łatwego i wygodnego przesyłania olejów. Nowoczesne urządzenia sprawdzają się także w działaniu z olejem przepracowanym. Jego przesyłanie za pomocą pompy jest bardzo korzystne i prowadzi do świetnych rezultatów z wybrania takiego rozwiązania. Zdecydowanie się na najlepszą ofertę produktową i rozwiązanie będzie dawało fantastyczne rezultaty w każdej sytuacji. Jak najbardziej warto zainteresować się urządzenia stworzonymi do pracy z takim właśnie olejem.

Jak sprawnie przesyłać olej przepracowany?

Sprawne przesyłanie oleju przepracowanego wymaga korzystania z odpowiednich urządzeń, które pozwalają na zautomatyzowanie całego procesu. Pompy do oleju sprawdzają się w takiej sytuacji znakomicie. Wystarczy jedynie taką pompę podłączyć do zbiornika, w którym znajdzie się olej przepracowany. Sam montaż układu nie jest bardzo skomplikowany i może przebiegać bardzo sprawnie. Dzięki temu cały proces przesyłania oleju będzie naprawdę komfortowy i można będzie wiele zyskiwać na wybraniu takiego rozwiązania i oferty, która sprawdzi się znakomicie. Postawienie na najlepszą pomoc i usługi będzie dawało fantastyczne rezultaty i będzie miało bardzo duży sens. Przesyłanie nawet dużych ilości oleju nie będzie stanowiło kompletnie żadnego problemu.

Wydajność pomp

Najlepsze pompy do oleju, które są dostępne na rynku pozwalają na przesyłanie nawet kilkunastu litrów oleju na minutę. Tak wysoka wydajność sprawia, że korzystanie z nich jest bardzo komfortowe i przebiega niezwykle sprawnie. Można za ich pomocą niezwykle komfortowo przesyłać ciecz w układzie i czerpać zadowolenie z wybrania najlepszego sprzętu, który spełni wszystkie potrzeby i oczekiwania klientów. Pompa taka sprawdzi się znakomicie w każdym przedsiębiorstwie, które szuka profesjonalnych narzędzi do przesyłania oleju.

Za ile można ubezpieczyć Seata?

0
Za ile można ubezpieczyć Seata

Średnia cena ubezpieczenia OC Seata wyniosła w grudniu 2020 roku 786 zł. Czy to dużo w porównaniu z innymi markami? Ile kosztowały najtańsze polisy znajdowane w tym miesiącu w porównywarce Mubi? Dlaczego jedni kupują OC w okolicach 400 zł, a inni muszą zapłacić za nie wielokrotnie więcej?

Seat – samochód dla singla i dla rodziny

0
Seat

Seat to marka samochodów niezwykle popularna w naszym kraju jak i na całym świecie. Zaledwie w 2019 roku, Seat osiągnął poziom sprzedaży prawie 600 tysięcy pojazdów. Tym samym, zwiększył sprzedaż względem poprzedniego roku o całe 10 procent, pobijając również swój wcześniejszy rekord. W Polsce statystyka sprzedaży samochodów Seat również przedstawia się dobrze. W 2018 roku było to ok. 12,5 tysiąca pojazdów. Na sukces ten z pewnością wpływ miała produkcja modeli SUV, które stanowiły w 2019 roku prawie połowę sprzedanych pojazdów. Tym samym, marka Seat przeszła rekordowy, 3-letni okres w swojej historii.

Seat – dlaczego warto wybrać tę markę?

Seaty to samochody wybierane z różnych względów. Niektórzy uważają je za pojazdy komfortowe oraz ekonomiczne, a ponadto – charakteryzujące się wysokimi walorami estetycznymi. Z pewnością, Seat specjalizuje się w dostarczaniu wysoce użytecznych pojazdów zaliczanych do klasy miejskiej oraz kompaktowej.

Szczególne miejsce wśród Seatów zajmują SUVy – czyli pojazdy przestronne, z napędem na cztery koły. Jest to samochód idealny do jazdy w warunkach miejskich, nastawiony na codzienną eksploatację. SUVy są bezproblemowe w czasie prowadzenia, a ich głównym zadaniem jest ułatwić przemieszczanie się po miejskich arteriach komunikacyjnych osobom żyjących w pośpiechu.

Seat – bezpieczeństwo przede wszystkim

Seaty to ponadto pojazdy w wysokim stopniu bezpieczne. W czasie testów bezpieczeństwa Seaty zachowują wzorowo – niezależnie czy badanie były prowadzone przez organizacje lub firmy europejskie, czy amerykańskie.

Testy bezpieczeństwa, którym poddawane są samochody, tworzą bardzo rozbudowane procedury. W ich trakcie samochód jest zderzany czołowo z płaską, nieruchomą przeszkodą, podczas jazdy z prędkością ponad 60 kilometrów na godzinę. Ponadto, przeprowadza się obserwacje zderzenia pojazdu od strony bocznej, przy prędkości 50 kilometrów, oraz obserwację zderzenia z pieszym przy prędkości wynoszącej 40 kilometrów. Również przebieg zderzenia z przeszkodą przypominającą słup jest poddawany szczegółowej obserwacji.

Wszystkie modele Seata przeszły wymienione testy, zdobywając wysokie notowania. W przypadku New Car Assessment Programme – kluczowej organizacji do spraw oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych – Seat uzyskał najwyższe noty – aż 5 gwiazdek. Jest to gwarancją wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas przemieszczania się samochodami tej marki.

Seat leasing – warto czy nie warto?

Zakup nowego samochodu często wiąże się z koniecznością wzięcia kredytu. Alternatywnym i często korzystnym finansowo rozwiązaniem jest leasing – czyli umowa przypominająca nieco warunki dzierżawy, bez natychmiastowego przeniesienia prawa własności. Leasing polega na odpłatnym korzystaniu z samochodu, zupełnie jakby był naszą własnością, przez cały czas trwania umowy. Po jej zakończeniu mamy zazwyczaj możliwość odkupienia samochodu po symbolicznej cenie – wynoszącej 1 procent wyjściowej wartości.

Leasing Seat – to wybór zwłaszcza osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Wówczas, leasing samochodu jest korzystny finansowo, gdyż część opłat możemy odliczyć od kosztów. Oczywiście, zależy to od rodzaju leasingu, na który się decydujemy, oraz zamierzonego sposobu wykorzystania samochodu. Niemniej, warto podkreślić, że wielu polskich przedsiębiorców jeździ właśnie samochodami marki Seat, uzyskanymi w drodze leasingu.

Części do samochodów francuskich – poradnik zakupowy

0
Części do samochodów francuskich

Samochody francuskie cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Po marki takie jak Peugeot, Citroen czy Renault sięgają najróżniejsi odbiorcy – zarówno osoby poszukujące samochodów rodzinnych, jak i osoby regularnie podróżujące na długie dystanse. Rynek części do samochodów francuskich jest przy tym dość rozbudowany – co stanowi duże ułatwienie dla osób pragnących odnowić lub usprawnić swój pojazd. Poniżej podpowiadamy – gdzie kupować części do samochodów francuskich, po jakie sięgamy najczęściej oraz czy warto kupować w internecie, czy w sklepie stacjonarnym.

Części zamienne do samochodów – stacjonarnie czy w internecie?

Po części do samochodów francuskich sięgamy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepach internetowych. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Pracownicy sklepów stacjonarnych oczekują najczęściej, że przychodząc do sklepu będziemy wiedzieli jaką dokładnie część potrzebujemy kupić oraz jakie są jej najważniejsze parametry. W sklepach internetowych nie zastaniemy co prawda doradców, jednak opisy napotykanych produktów są wyczerpujące oraz dokładnie wskazują, do jakich modeli samochodów są przeznaczone.

Sklepy stacjonarne gorzej radzą sobie z gromadzeniem asortymentu. Często, jest on bardzo ograniczony, ze względu na niedużą przestrzeń wystawienniczą oraz magazynową. Sklepy internetowe radzą sobie z tym problemem o wiele lepiej. Znajdziemy w nich więcej dostępnych produktów, w tym również tych mniej popularnych i rzadziej stosowanych.

Ponadto, sklepy internetowe często oferują części w niższych cenach, a dokonując ich zakupu – nie musimy sami fatygować się z dojazdem. Jest to kolejna zaleta zakupów w internecie.  

Samochody francuskie – i dedykowane do nich części

Francuskie samochody osobowe są rozpoznawalne na cały świecie. Ponadto, są wygodne i komfortowe w czasie jazdy. Do szczególnie pożądanych należą francuskie jednostki napędowe oznaczone symbolem HDi – są to jedne z najczęściej wybieranych silników samochodowych na świecie. Ponadto, samochody francuskie odznaczają się komfortowym zawieszeniem, komfortowo zaprojektowanymi kabinami pasażerów oraz przyjemnymi dla oka parametrami estetycznymi.

Warto również podkreślić, że samochody francuskie wypadają bardzo dobrze w testach bezpieczeństwa, a cena zakupu ich poszczególnych części zamiennych jest niższa, niż w przypadku samochodów produkowanych w innych krajach – jak choćby pojazdów niemieckich.

Po jakie części sięgamy najczęściej? Przede wszystkim są to elementy wykorzystywane w układach paliwowym, napędowym, hamulcowym i kierowniczym. Oczywiście, również pozostałe układy wymagają od czasu do czasu ingerencji i wymiany niektórych elementów na nowe. Często jednak wymianie podlegają zbiorniki DPF oraz FAP, pompy wtryskowe, czujniki i regulatory paliwa oraz wtryskiwacze. W układzie napędowym największym „wzięciem” cieszą się linki oraz cięgna do zmiany biegów, półosie oraz dociski sprzęgła.

W układzie kierowniczym – częstym wymianom podlegają kolumny kierownicze, pompy wspomagania oraz przekładnie kierownicze. Układ hamulcowy, niezwykle istotny dla bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania pojazdu, obejmuje takie często wymieniane części jak zaciski hamulcowe, pompy ABS, hamulce ręczne oraz różnego typu czujniki i moduły. 

Volkswagen Transporter T3 – charakterystyka modelu

0
Volkswagen

Lata mijają i coraz to nowsze modele samochodów stają się zabytkowymi, a ich ceny na rynku potrafią rosnąć w zawrotnym tempie. Wszystko to przeciwne logice, bo w końcu trzeba zapłacić tym więcej, im starszy jest pojazd. Volkswagen T3 Transporter nie jest wyjątkiem pod tym względem i obecnie może być ostatni dobry moment na zakupienie go w normalnej cenie, choć na kempingową wersję Westfalia może być nieco za późno. Warto wspomnieć, że może i nie jest to z wyglądu klasyczny Bulik, jednak funkcjonalnością znacznie go przewyższa, a to przecież ważne w tego typu samochodzie. To od nas zależy, czy T3 Transporter będzie wykorzystywany jako samochód rodzinny, czy też kempingowy na dalekie europejskie podróże. Dziś przedstawiamy charakterystykę tego konkretnego modelu kultowej serii VW Transporter.

Volkswagen T3 – dane techniczne

Jeśli chodzi o trzecią odsłonę całej serii Transporterów, to podzielała ona jedynie założenie silnika umieszczonego z tyłu. Cała reszta została ulepszona i zmieniona, w tym kształt nadwozia, co rzuca się w oczy jako pierwsze. Mamy tu więc do czynienia z kanciastym kształtem, tak bardzo charakterystycznym dla motoryzacji lat 80 i 90. Oprócz tego niewielkiej zmianie uległa długość i szerokość wozu, wynosząca kolejno 4569 i 1844 mm. Nowy model to także większa waga. Oczywiście w standardowej wersji mamy zaledwie 2 miejsca siedzące, ale VW T3 Multivan i Caravelle Minivan to już kolejno 7 i 8. Oprócz tego w VW T3 pojawiła się w końcu 5-biegowa skrzynia biegów znacznie wpływająca na komfort jazdy. Od 1985 roku możliwy był także zakup wersji z napędem na cztery koła. Volkswagen T3 doczekał się oczywiście swoich specjalnych wersji, w tym Westfalii tak bardzo popularnej wśród osób lubiących podróżować.

Volkswagen T3 Westfalia, Caravelle i Multivan

Volkswagen Transporter T3 tak samo jako poprzedni model był produkowany w kilku wersjach. Podstawową wersję stanowiła oczywiście opcja dla dwóch osób z tyłem w całości zagospodarowanym na ładunek. Z czasem jednak pojawiła się wersja Minivan, która stanowiła nową wielkoprzestrzenną limuzynę. Wersję z lepszym wyposażeniem konstruktorzy nazwali Caravelle, a wersja kempingowa to z kolei sławna Westfalia. Jeśli myślimy o zakupie tej ostatniej, to niestety musimy przygotować się na spory wydatek. Nawet VW T3 Caravelle potrafi kosztować zaskakująco dużo, ale Westfalia to już całkowicie inny temat. Łącznie dostępnych było aż 12 typów w nadwozia, w tym niewspomniany wcześniej pickup.

Volkswagen T3 – części

Niestety ceny samych pojazdów nie są jedynym problemem dla potencjalnego kupca. Do tego bowiem dochodzą jeszcze ceny części VW T3. Te są często oferowane przez największych miłośników marki, ale istnieją także firmy produkujące zamienniki. Na całe szczęście Transporter T3 to nie sławny Bulik lub Garbus, dzięki czemu, choć zabieg renowacji jest drogi, to nie niemożliwy. Szczególnie jeśli naprawdę nam na tym zależy i jesteśmy przygotowani na ceny części do VW T3.

Sprężyny naciągowe – uniwersalne urządzenia dla pojazdów

0
Sprężyny naciągowe

Wielu z nas mogło spotkać się z nazwą – sprężyny naciągowe. Prawdopodobnie jednak nie wszyscy zdają sobie dokładnie sprawę, czym one są oraz w jakim celu się z nich korzysta. Nie powinno to dziwić, gdyż – sprężyny naciągowe są specjalistycznym elementem stosowanym w konstrukcji różnego typu pojazdów. Mowa nie tylko o pojazdach osobowych, ale także innego typu – na przykład ciężarowych. Zapraszamy do lektury, w której trakcie podpowiemy – czym są sprężyny naciągowe, kiedy i w jakich sytuacjach są stosowane oraz gdzie warto się w nie zaopatrywać.

Sprężyny naciągowe – najważniejsze informacje

Sprężyny naciągowe to stosunkowo nieduże urządzenia, które działają na podstawie prostego mechanizmu przyciągania. Jak wszystkie sprężyny, również sprężyny naciągowe mają za zadanie przenosić siły fizyczne, działające na dany pojazd. Chodzi szczególnie o te oddziaływania, które mogłyby doprowadzić do niepożądanego rozciągnięcia określonych elementów konstrukcji.

Sprężyny naciągowe są montowane pomiędzy elementami zagrożonymi nadmiernym odchyleniem. Dzięki zastosowaniu sprężyny, elementy te, zamiast ulegać odchyleniu, są przyciągane ku sobie. W rezultacie, mamy możliwość utrzymania ich w stałym położeniu, w którym będą bezpiecznie pracować. Sprężyny naciągowe posiadają na swoich końcach specjalne uchwyty, za pomocą których przyczepiamy je do pożądanego elementu konstrukcji.

Rodzaj zastosowanego zaczepu to podstawowa cecha różnicująca dostępne na rynku sprężyny. Znajdziemy więc zarówno modele wyposażone w specjalne haki, jak i w nieco bardziej skomplikowany zaczep angielski lub zaczep niemiecki. Warto jednak podkreślić, że rodzaj zastosowanego zaczepu nie ma tak dużego wpływu na wytrzymałość danej sprężyny. Powinien on być natomiast dobierany pod kątem tych elementów, które dana sprężyna będzie podtrzymywać.

Materiał wykonania sprężyny naciągowej

Sprężyny naciągowe wykonywane są ze specjalnych stopów metali. Rodzaj wykorzystanych materiałów ma niezwykle duży wpływ na podstawowe właściwości sprężyn – takie jak ich wytrzymałość, odporność na uszkodzenia oraz spodziewany czas przydatności do użycia. Dlatego przystępując do wyboru sprężyn naciągowych, radzimy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanego materiału.

Do najczęściej wykorzystywanych należą drut sprężynowy. Występuje on w kilku odmianach, o odmiennych właściwościach i stopniu wytrzymałości. Podstawowym jest drut patentowany, który może być dostępny w wersji zwykłej, lub pokrytej dodatkową warstwą ochronną. Warto podkreślić, że druty patentowane ocynkowane są zdecydowanie trwalsze niż ich podstawowe odpowiedniki.

Drut sprężynowy nierdzewny to kolejny rodzaj materiału stosowanego w produkcji sprężyn naciągowych. Jest on wytwarzany zgodnie ze specjalnymi normami jakości, co gwarantuje jego odporność na różne typy oddziaływań. Mowa przede wszystkim o kwasoodporności, niezwykle istotnej w przypadku wielu pojazdów i urządzeń przemysłowych. Druty sprężynowe nierdzewne mogą być dodatkowo wzmocnione na dwa różne sposoby. Pierwszym jest warstwa zastosowanie ochronnej warstwy ocynku, drugim – pokrycie wszystkich metalowych elementów metodą malowania proszkowego.

Części samochodowe – oryginalne z ASO czy zamienniki?

0
Części samochodowe

Z roku na rok przybywa liczba szczęśliwych posiadaczy auta, którzy z wydatkami innymi niż paliwo, ubezpieczanie i myjnia muszą liczyć się z kosztami ewentualnych napraw samochodu. Auta co jakiś czas ulegają wypadkom, awariom co wiąże się z naprawą i dodatkowym obciążeniem budżetu. I w tym momencie nadchodzi pytanie: Wybrać oryginale części czy ich zamienniki? Rozterki pojawiają się ze względu na koszty związane z naprawą i najczęściej jest on decydującym argumentem.

Dlaczego warto kupować opony zimowe?

0
opony zimowe

W związku z faktem, że w Polsce nie ma obowiązku zakładania opon zimowych, wielu kierowców rezygnuje z wymiany ogumienia na zimę. Wynika to przede wszystkim z oszczędności. Czy jest to dobra droga? Na pewno bardzo ryzykowna. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym charakteryzują się opony zimowe i dlaczego powinieneś zakładać je do swojego auta.

Jak wygląda bieżnik opony zimowej?

Użytkując opony letnie i zimowe, zapewne zauważyłeś różnice pomiędzy budową bieżnika obu typów ogumienia. Struktura bieżnika opony letniej jest dosyć gładka. Na uwagę zasługują także dosyć duże klocki bieżnika. Ilość nacięć na powierzchni klocków jest stosunkowo niewielka. Cechą charakterystyczną opon letnich są szerokie kanały odprowadzające wodę. Dzięki nim możliwe jest zapobieganie zjawisku aquaplaningu. Taka struktura pozwala na stykanie się opony z asfaltem możliwie dużą powierzchnią. Duże klocki kleją się do asfaltu, zapewniając optymalną przyczepność. To przekłada się na wysoki poziom trakcji i stabilność toru jazdy.

W porównaniu do letnich opony zimowe mają dużo większą liczbę nacięć i lameli. Z kolei kanały odprowadzające są węższe niż w przypadku opon letnich. Cechą charakterystyczną są pogrubione pasma odprowadzające wodę i błoto pośniegowe na boki. Taka struktura zapewnia lepszą przyczepność szczególnie podczas jazdy po grubej warstwie śniegu. Lamele opony zimowej niemal wgryzają się w pokrywę śnieżną. Jednocześnie stabilizują tor jazdy. Dzięki szerokim kanałom odprowadzającym na boku bieżnika opony zimowe doskonale radzą sobie ze zjawiskiem aquaplaningu.

Czym charakteryzuje się mieszanka gumy w oponach zimowych?

Obok struktury bieżnika, drugą zasadniczą różnicą pomiędzy oponami zimowymi i letnimi jest skład mieszanki gumy. Musisz pamiętać, że oba typy opon pracują w odmiennych warunkach termicznych. Opony letnie, które pracują w wysokiej temperaturze, produkowane są z twardej mieszanki gumy. Cechą charakterystyczną tego składu jest wysoka zawartość sadzy. Dzięki temu opona letnia pracując na rozgrzanym asfalcie, zachowuje optymalne właściwości. Przede wszystkim nie traci konsystencji podczas upałów. Z drugiej strony w niskiej temperaturze opona letnia staje się twarda, co przekłada się na obniżenie przyczepności.

Opony zimowe są produkowane z miękkiej mieszanki. Zawiera one duże ilości krzemionki. Dzięki temu w ujemnych temperaturach guma zachowuje odpowiednią plastyczność, która przekłada się na przyczepność do nawierzchni. Specyfika opon zimowych sprawia, że zupełnie nie nadają się one do jazdy w lecie. Z założenia miękka mieszanka w wysokiej temperaturze niemal rozpływa się, co prowadzi do szybkiego zużycia bieżnika. Ponadto opony zimowe w wysokiej temperaturze generują duży hałas, co obniża komfort jazdy.

Gdzie znaleźć dobrej jakości opony zimowe? Idealnym miejscem będzie sklep z oponami Tire Expert. Na stronie tireexpert.pl znajdziesz duży wybór ogumienia na lato i zimę. W ofercie sklepu dostępne są zarówno opony budżetowe, jak i marki premium.