Za ile można ubezpieczyć Seata?

0
Za ile można ubezpieczyć Seata

Średnia cena ubezpieczenia OC Seata wyniosła w grudniu 2020 roku 786 zł. Czy to dużo w porównaniu z innymi markami? Ile kosztowały najtańsze polisy znajdowane w tym miesiącu w porównywarce Mubi? Dlaczego jedni kupują OC w okolicach 400 zł, a inni muszą zapłacić za nie wielokrotnie więcej?

Seat – samochód dla singla i dla rodziny

0
Seat

Seat to marka samochodów niezwykle popularna w naszym kraju jak i na całym świecie. Zaledwie w 2019 roku, Seat osiągnął poziom sprzedaży prawie 600 tysięcy pojazdów. Tym samym, zwiększył sprzedaż względem poprzedniego roku o całe 10 procent, pobijając również swój wcześniejszy rekord. W Polsce statystyka sprzedaży samochodów Seat również przedstawia się dobrze. W 2018 roku było to ok. 12,5 tysiąca pojazdów. Na sukces ten z pewnością wpływ miała produkcja modeli SUV, które stanowiły w 2019 roku prawie połowę sprzedanych pojazdów. Tym samym, marka Seat przeszła rekordowy, 3-letni okres w swojej historii.

Seat – dlaczego warto wybrać tę markę?

Seaty to samochody wybierane z różnych względów. Niektórzy uważają je za pojazdy komfortowe oraz ekonomiczne, a ponadto – charakteryzujące się wysokimi walorami estetycznymi. Z pewnością, Seat specjalizuje się w dostarczaniu wysoce użytecznych pojazdów zaliczanych do klasy miejskiej oraz kompaktowej.

Szczególne miejsce wśród Seatów zajmują SUVy – czyli pojazdy przestronne, z napędem na cztery koły. Jest to samochód idealny do jazdy w warunkach miejskich, nastawiony na codzienną eksploatację. SUVy są bezproblemowe w czasie prowadzenia, a ich głównym zadaniem jest ułatwić przemieszczanie się po miejskich arteriach komunikacyjnych osobom żyjących w pośpiechu.

Seat – bezpieczeństwo przede wszystkim

Seaty to ponadto pojazdy w wysokim stopniu bezpieczne. W czasie testów bezpieczeństwa Seaty zachowują wzorowo – niezależnie czy badanie były prowadzone przez organizacje lub firmy europejskie, czy amerykańskie.

Testy bezpieczeństwa, którym poddawane są samochody, tworzą bardzo rozbudowane procedury. W ich trakcie samochód jest zderzany czołowo z płaską, nieruchomą przeszkodą, podczas jazdy z prędkością ponad 60 kilometrów na godzinę. Ponadto, przeprowadza się obserwacje zderzenia pojazdu od strony bocznej, przy prędkości 50 kilometrów, oraz obserwację zderzenia z pieszym przy prędkości wynoszącej 40 kilometrów. Również przebieg zderzenia z przeszkodą przypominającą słup jest poddawany szczegółowej obserwacji.

Wszystkie modele Seata przeszły wymienione testy, zdobywając wysokie notowania. W przypadku New Car Assessment Programme – kluczowej organizacji do spraw oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych – Seat uzyskał najwyższe noty – aż 5 gwiazdek. Jest to gwarancją wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas przemieszczania się samochodami tej marki.

Seat leasing – warto czy nie warto?

Zakup nowego samochodu często wiąże się z koniecznością wzięcia kredytu. Alternatywnym i często korzystnym finansowo rozwiązaniem jest leasing – czyli umowa przypominająca nieco warunki dzierżawy, bez natychmiastowego przeniesienia prawa własności. Leasing polega na odpłatnym korzystaniu z samochodu, zupełnie jakby był naszą własnością, przez cały czas trwania umowy. Po jej zakończeniu mamy zazwyczaj możliwość odkupienia samochodu po symbolicznej cenie – wynoszącej 1 procent wyjściowej wartości.

Leasing Seat – to wybór zwłaszcza osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Wówczas, leasing samochodu jest korzystny finansowo, gdyż część opłat możemy odliczyć od kosztów. Oczywiście, zależy to od rodzaju leasingu, na który się decydujemy, oraz zamierzonego sposobu wykorzystania samochodu. Niemniej, warto podkreślić, że wielu polskich przedsiębiorców jeździ właśnie samochodami marki Seat, uzyskanymi w drodze leasingu.

Części do samochodów francuskich – poradnik zakupowy

0
Części do samochodów francuskich

Samochody francuskie cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Po marki takie jak Peugeot, Citroen czy Renault sięgają najróżniejsi odbiorcy – zarówno osoby poszukujące samochodów rodzinnych, jak i osoby regularnie podróżujące na długie dystanse. Rynek części do samochodów francuskich jest przy tym dość rozbudowany – co stanowi duże ułatwienie dla osób pragnących odnowić lub usprawnić swój pojazd. Poniżej podpowiadamy – gdzie kupować części do samochodów francuskich, po jakie sięgamy najczęściej oraz czy warto kupować w internecie, czy w sklepie stacjonarnym.

Części zamienne do samochodów – stacjonarnie czy w internecie?

Po części do samochodów francuskich sięgamy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepach internetowych. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Pracownicy sklepów stacjonarnych oczekują najczęściej, że przychodząc do sklepu będziemy wiedzieli jaką dokładnie część potrzebujemy kupić oraz jakie są jej najważniejsze parametry. W sklepach internetowych nie zastaniemy co prawda doradców, jednak opisy napotykanych produktów są wyczerpujące oraz dokładnie wskazują, do jakich modeli samochodów są przeznaczone.

Sklepy stacjonarne gorzej radzą sobie z gromadzeniem asortymentu. Często, jest on bardzo ograniczony, ze względu na niedużą przestrzeń wystawienniczą oraz magazynową. Sklepy internetowe radzą sobie z tym problemem o wiele lepiej. Znajdziemy w nich więcej dostępnych produktów, w tym również tych mniej popularnych i rzadziej stosowanych.

Ponadto, sklepy internetowe często oferują części w niższych cenach, a dokonując ich zakupu – nie musimy sami fatygować się z dojazdem. Jest to kolejna zaleta zakupów w internecie.  

Samochody francuskie – i dedykowane do nich części

Francuskie samochody osobowe są rozpoznawalne na cały świecie. Ponadto, są wygodne i komfortowe w czasie jazdy. Do szczególnie pożądanych należą francuskie jednostki napędowe oznaczone symbolem HDi – są to jedne z najczęściej wybieranych silników samochodowych na świecie. Ponadto, samochody francuskie odznaczają się komfortowym zawieszeniem, komfortowo zaprojektowanymi kabinami pasażerów oraz przyjemnymi dla oka parametrami estetycznymi.

Warto również podkreślić, że samochody francuskie wypadają bardzo dobrze w testach bezpieczeństwa, a cena zakupu ich poszczególnych części zamiennych jest niższa, niż w przypadku samochodów produkowanych w innych krajach – jak choćby pojazdów niemieckich.

Po jakie części sięgamy najczęściej? Przede wszystkim są to elementy wykorzystywane w układach paliwowym, napędowym, hamulcowym i kierowniczym. Oczywiście, również pozostałe układy wymagają od czasu do czasu ingerencji i wymiany niektórych elementów na nowe. Często jednak wymianie podlegają zbiorniki DPF oraz FAP, pompy wtryskowe, czujniki i regulatory paliwa oraz wtryskiwacze. W układzie napędowym największym „wzięciem” cieszą się linki oraz cięgna do zmiany biegów, półosie oraz dociski sprzęgła.

W układzie kierowniczym – częstym wymianom podlegają kolumny kierownicze, pompy wspomagania oraz przekładnie kierownicze. Układ hamulcowy, niezwykle istotny dla bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania pojazdu, obejmuje takie często wymieniane części jak zaciski hamulcowe, pompy ABS, hamulce ręczne oraz różnego typu czujniki i moduły. 

Volkswagen Transporter T3 – charakterystyka modelu

0
Volkswagen

Lata mijają i coraz to nowsze modele samochodów stają się zabytkowymi, a ich ceny na rynku potrafią rosnąć w zawrotnym tempie. Wszystko to przeciwne logice, bo w końcu trzeba zapłacić tym więcej, im starszy jest pojazd. Volkswagen T3 Transporter nie jest wyjątkiem pod tym względem i obecnie może być ostatni dobry moment na zakupienie go w normalnej cenie, choć na kempingową wersję Westfalia może być nieco za późno. Warto wspomnieć, że może i nie jest to z wyglądu klasyczny Bulik, jednak funkcjonalnością znacznie go przewyższa, a to przecież ważne w tego typu samochodzie. To od nas zależy, czy T3 Transporter będzie wykorzystywany jako samochód rodzinny, czy też kempingowy na dalekie europejskie podróże. Dziś przedstawiamy charakterystykę tego konkretnego modelu kultowej serii VW Transporter.

Volkswagen T3 – dane techniczne

Jeśli chodzi o trzecią odsłonę całej serii Transporterów, to podzielała ona jedynie założenie silnika umieszczonego z tyłu. Cała reszta została ulepszona i zmieniona, w tym kształt nadwozia, co rzuca się w oczy jako pierwsze. Mamy tu więc do czynienia z kanciastym kształtem, tak bardzo charakterystycznym dla motoryzacji lat 80 i 90. Oprócz tego niewielkiej zmianie uległa długość i szerokość wozu, wynosząca kolejno 4569 i 1844 mm. Nowy model to także większa waga. Oczywiście w standardowej wersji mamy zaledwie 2 miejsca siedzące, ale VW T3 Multivan i Caravelle Minivan to już kolejno 7 i 8. Oprócz tego w VW T3 pojawiła się w końcu 5-biegowa skrzynia biegów znacznie wpływająca na komfort jazdy. Od 1985 roku możliwy był także zakup wersji z napędem na cztery koła. Volkswagen T3 doczekał się oczywiście swoich specjalnych wersji, w tym Westfalii tak bardzo popularnej wśród osób lubiących podróżować.

Volkswagen T3 Westfalia, Caravelle i Multivan

Volkswagen Transporter T3 tak samo jako poprzedni model był produkowany w kilku wersjach. Podstawową wersję stanowiła oczywiście opcja dla dwóch osób z tyłem w całości zagospodarowanym na ładunek. Z czasem jednak pojawiła się wersja Minivan, która stanowiła nową wielkoprzestrzenną limuzynę. Wersję z lepszym wyposażeniem konstruktorzy nazwali Caravelle, a wersja kempingowa to z kolei sławna Westfalia. Jeśli myślimy o zakupie tej ostatniej, to niestety musimy przygotować się na spory wydatek. Nawet VW T3 Caravelle potrafi kosztować zaskakująco dużo, ale Westfalia to już całkowicie inny temat. Łącznie dostępnych było aż 12 typów w nadwozia, w tym niewspomniany wcześniej pickup.

Volkswagen T3 – części

Niestety ceny samych pojazdów nie są jedynym problemem dla potencjalnego kupca. Do tego bowiem dochodzą jeszcze ceny części VW T3. Te są często oferowane przez największych miłośników marki, ale istnieją także firmy produkujące zamienniki. Na całe szczęście Transporter T3 to nie sławny Bulik lub Garbus, dzięki czemu, choć zabieg renowacji jest drogi, to nie niemożliwy. Szczególnie jeśli naprawdę nam na tym zależy i jesteśmy przygotowani na ceny części do VW T3.

Sprężyny naciągowe – uniwersalne urządzenia dla pojazdów

0
Sprężyny naciągowe

Wielu z nas mogło spotkać się z nazwą – sprężyny naciągowe. Prawdopodobnie jednak nie wszyscy zdają sobie dokładnie sprawę, czym one są oraz w jakim celu się z nich korzysta. Nie powinno to dziwić, gdyż – sprężyny naciągowe są specjalistycznym elementem stosowanym w konstrukcji różnego typu pojazdów. Mowa nie tylko o pojazdach osobowych, ale także innego typu – na przykład ciężarowych. Zapraszamy do lektury, w której trakcie podpowiemy – czym są sprężyny naciągowe, kiedy i w jakich sytuacjach są stosowane oraz gdzie warto się w nie zaopatrywać.

Sprężyny naciągowe – najważniejsze informacje

Sprężyny naciągowe to stosunkowo nieduże urządzenia, które działają na podstawie prostego mechanizmu przyciągania. Jak wszystkie sprężyny, również sprężyny naciągowe mają za zadanie przenosić siły fizyczne, działające na dany pojazd. Chodzi szczególnie o te oddziaływania, które mogłyby doprowadzić do niepożądanego rozciągnięcia określonych elementów konstrukcji.

Sprężyny naciągowe są montowane pomiędzy elementami zagrożonymi nadmiernym odchyleniem. Dzięki zastosowaniu sprężyny, elementy te, zamiast ulegać odchyleniu, są przyciągane ku sobie. W rezultacie, mamy możliwość utrzymania ich w stałym położeniu, w którym będą bezpiecznie pracować. Sprężyny naciągowe posiadają na swoich końcach specjalne uchwyty, za pomocą których przyczepiamy je do pożądanego elementu konstrukcji.

Rodzaj zastosowanego zaczepu to podstawowa cecha różnicująca dostępne na rynku sprężyny. Znajdziemy więc zarówno modele wyposażone w specjalne haki, jak i w nieco bardziej skomplikowany zaczep angielski lub zaczep niemiecki. Warto jednak podkreślić, że rodzaj zastosowanego zaczepu nie ma tak dużego wpływu na wytrzymałość danej sprężyny. Powinien on być natomiast dobierany pod kątem tych elementów, które dana sprężyna będzie podtrzymywać.

Materiał wykonania sprężyny naciągowej

Sprężyny naciągowe wykonywane są ze specjalnych stopów metali. Rodzaj wykorzystanych materiałów ma niezwykle duży wpływ na podstawowe właściwości sprężyn – takie jak ich wytrzymałość, odporność na uszkodzenia oraz spodziewany czas przydatności do użycia. Dlatego przystępując do wyboru sprężyn naciągowych, radzimy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanego materiału.

Do najczęściej wykorzystywanych należą drut sprężynowy. Występuje on w kilku odmianach, o odmiennych właściwościach i stopniu wytrzymałości. Podstawowym jest drut patentowany, który może być dostępny w wersji zwykłej, lub pokrytej dodatkową warstwą ochronną. Warto podkreślić, że druty patentowane ocynkowane są zdecydowanie trwalsze niż ich podstawowe odpowiedniki.

Drut sprężynowy nierdzewny to kolejny rodzaj materiału stosowanego w produkcji sprężyn naciągowych. Jest on wytwarzany zgodnie ze specjalnymi normami jakości, co gwarantuje jego odporność na różne typy oddziaływań. Mowa przede wszystkim o kwasoodporności, niezwykle istotnej w przypadku wielu pojazdów i urządzeń przemysłowych. Druty sprężynowe nierdzewne mogą być dodatkowo wzmocnione na dwa różne sposoby. Pierwszym jest warstwa zastosowanie ochronnej warstwy ocynku, drugim – pokrycie wszystkich metalowych elementów metodą malowania proszkowego.

Części samochodowe – oryginalne z ASO czy zamienniki?

0
Części samochodowe

Z roku na rok przybywa liczba szczęśliwych posiadaczy auta, którzy z wydatkami innymi niż paliwo, ubezpieczanie i myjnia muszą liczyć się z kosztami ewentualnych napraw samochodu. Auta co jakiś czas ulegają wypadkom, awariom co wiąże się z naprawą i dodatkowym obciążeniem budżetu. I w tym momencie nadchodzi pytanie: Wybrać oryginale części czy ich zamienniki? Rozterki pojawiają się ze względu na koszty związane z naprawą i najczęściej jest on decydującym argumentem.

Dlaczego warto kupować opony zimowe?

0
opony zimowe

W związku z faktem, że w Polsce nie ma obowiązku zakładania opon zimowych, wielu kierowców rezygnuje z wymiany ogumienia na zimę. Wynika to przede wszystkim z oszczędności. Czy jest to dobra droga? Na pewno bardzo ryzykowna. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy, czym charakteryzują się opony zimowe i dlaczego powinieneś zakładać je do swojego auta.

Jak wygląda bieżnik opony zimowej?

Użytkując opony letnie i zimowe, zapewne zauważyłeś różnice pomiędzy budową bieżnika obu typów ogumienia. Struktura bieżnika opony letniej jest dosyć gładka. Na uwagę zasługują także dosyć duże klocki bieżnika. Ilość nacięć na powierzchni klocków jest stosunkowo niewielka. Cechą charakterystyczną opon letnich są szerokie kanały odprowadzające wodę. Dzięki nim możliwe jest zapobieganie zjawisku aquaplaningu. Taka struktura pozwala na stykanie się opony z asfaltem możliwie dużą powierzchnią. Duże klocki kleją się do asfaltu, zapewniając optymalną przyczepność. To przekłada się na wysoki poziom trakcji i stabilność toru jazdy.

W porównaniu do letnich opony zimowe mają dużo większą liczbę nacięć i lameli. Z kolei kanały odprowadzające są węższe niż w przypadku opon letnich. Cechą charakterystyczną są pogrubione pasma odprowadzające wodę i błoto pośniegowe na boki. Taka struktura zapewnia lepszą przyczepność szczególnie podczas jazdy po grubej warstwie śniegu. Lamele opony zimowej niemal wgryzają się w pokrywę śnieżną. Jednocześnie stabilizują tor jazdy. Dzięki szerokim kanałom odprowadzającym na boku bieżnika opony zimowe doskonale radzą sobie ze zjawiskiem aquaplaningu.

Czym charakteryzuje się mieszanka gumy w oponach zimowych?

Obok struktury bieżnika, drugą zasadniczą różnicą pomiędzy oponami zimowymi i letnimi jest skład mieszanki gumy. Musisz pamiętać, że oba typy opon pracują w odmiennych warunkach termicznych. Opony letnie, które pracują w wysokiej temperaturze, produkowane są z twardej mieszanki gumy. Cechą charakterystyczną tego składu jest wysoka zawartość sadzy. Dzięki temu opona letnia pracując na rozgrzanym asfalcie, zachowuje optymalne właściwości. Przede wszystkim nie traci konsystencji podczas upałów. Z drugiej strony w niskiej temperaturze opona letnia staje się twarda, co przekłada się na obniżenie przyczepności.

Opony zimowe są produkowane z miękkiej mieszanki. Zawiera one duże ilości krzemionki. Dzięki temu w ujemnych temperaturach guma zachowuje odpowiednią plastyczność, która przekłada się na przyczepność do nawierzchni. Specyfika opon zimowych sprawia, że zupełnie nie nadają się one do jazdy w lecie. Z założenia miękka mieszanka w wysokiej temperaturze niemal rozpływa się, co prowadzi do szybkiego zużycia bieżnika. Ponadto opony zimowe w wysokiej temperaturze generują duży hałas, co obniża komfort jazdy.

Gdzie znaleźć dobrej jakości opony zimowe? Idealnym miejscem będzie sklep z oponami Tire Expert. Na stronie tireexpert.pl znajdziesz duży wybór ogumienia na lato i zimę. W ofercie sklepu dostępne są zarówno opony budżetowe, jak i marki premium.

Kupujemy samochód hybrydowy – co musisz wiedzieć przed transakcją?

0
Kupujemy samochód hybrydowy

Szukasz ekonomicznego i nowoczesnego auta? Świetnym pomysłem może być samochód hybrydowy.

Profesjonalne zarządzanie flotą samochodową w praktyce

0
Profesjonalne zarządzanie flotą samochodową w praktyce

Firmy transportowe i przewozowe mają niezwykle skomplikowane zadanie logistyczne, w trakcie planowania usług i realizacji. Nieistotne, czy chodzi o przewóz żywności, ludzi, czy przesyłek ponadgabarytowych, proces planowania i weryfikacji zawsze musi być maksymalnie precyzyjny, by przede wszystkim obliczyć czas realizacji, ewentualne koszty i przygotować się na niespodziewane wydarzenia, które niemal zawsze mają miejsce. Pamiętaj, że zarządzanie flotą samochodową nie jest proste, lecz wykorzystując odpowiednie narzędzia, możesz wspierać swoich kierowców.

Doskonałym przykładem jest moduł GPS, który służy do raportowania tras i sprawdzenia na bieżąco, jak wygląda sytuacja. Wielu osobom wydaje się, że zarządzanie flotą samochodową jest bardzo bliskie inwigilacji, lecz w praktyce pozwala minimalizować koszty i czas przejazdów.

Wspieraj kierowców w trudnych sytuacjach

Jeśli kierowca wiezie duży transport, ma on pewne ograniczenia ruchowe, ponieważ nie może w wyjątkowych sytuacjach po prostu zawrócić. Często zatem mogą pojawiać się momenty, w których będzie potrzebować wsparcia osoby trzeciej, by nie wpakować się w jeszcze większe tarapaty. Dokładnie na takie chwile, system pozwalający na zarządzanie flotą samochodową nadaje się idealnie, ponieważ możesz pokierować swojego specjalistę i powiedzieć mu, co należy zrobić. Masz jego dokładne położenie, a za sprawą dostępu do sieci w ciągu chwili jesteś w stanie znaleźć alternatywą i bezpieczną trasę.

Zabezpiecz pojazdy przed ewentualną kradzieżą

Złodzieje od dawna wiedzą, że kradzież samochodu jest ryzykowna i nieopłacalna. Częściej zatem szukają sposobu na to, by okraść osoby trzecie z paliwa lub wyposażenia. Mimo iż niemal każdy samochód posiada obecnie system zabezpieczeń baku itp. często może być on zawodny, co przekłada się na dodatkowe niebezpieczeństwo. Zarządzanie flotą samochodową to inteligentne moduły, które również mierzą ilość paliwa wlanego i zmiany przy każdym odpaleniu silnika. Wszystkie ewentualne zagrożenia będą więc widoczne na raporcie, o czym dowiesz się w dalszej części tekstu.

Analizuj raporty w błyskawicznym tempie

Wygenerowanie raportu trwa zaledwie chwilę. Otrzymujesz na nim wyszczególnione dane, które możesz porównać z dokumentacją z poprzedniego miesiąca. Oczywiście na tej podstawie, jesteś w stanie ocenić ilość wykonanych realizacji i jakość pracy swoich specjalistów – dostrzegając również czynniki losowe, na które nie mieli oni wpływu. Analiza jest zatem o wiele szybsza, niż analogowe szukanie wartości, które mogą się nie zgadzać.

Jak sprawdzić szerokość felgi?

0
Jak sprawdzić szerokość felgi

Każdy rodzaj felg, czy są aluminiowe, czy też stalowe, ma konkretne parametry fabryczne. Rozsądny właściciel samochodu powinien więc wiedzieć, jak prawidłowo dobrać je do swojego pojazdu. Nie jest to wiedza tajemna, ale zdecydowanie przydaje się, jeśli chodzi o prawidłowe dopasowanie, funkcjonalność i estetyczny wygląd auta.

Zacznijmy od felg aluminiowych

Najlepiej posłużyć się konkretnym przykładem, który zobrazuje symbolikę parametrów danej felgi. Sprawdźmy więc, co przykładowo oznacza zapis „7.5Jx16H2 ET 35”.

7.5 to po prostu rozmiar felgi w calach (szerokość).

16 oznacza średnicę felgi mierzoną także w calach.

ET 35 wskazuje nam na osadzenie felgi. Jest to odległość podana w milimetrach. Mierzona jest od płaszczyzny symetrii do płaszczyzny montażowej.

J i H – J to symbole oznaczające profil kołnierza. Krawędzie mogą się minimalnie od siebie różnić, ale ważne jest, aby nie mylić ze sobą symboli felg oraz opon przyporządkowanych innym profilom kołnierzy felg. Może to bowiem doprowadzić do awarii pojazdu.

H2 jest natomiast oznaczeniem profilu przekroju i zostaje często umieszczone na samym końcu oznaczenia felgi.

Warto także sprawdzić prawidłowy rozmiar otworu centralnego, co pozwala na bezpieczny montaż samego koła, a tym samym podnosi komfort jazdy.

Felgi stalowe

Felgi stalowe powinny spełniać jasno określone wytyczne dotyczące parametrów technicznych. Spójrzmy na symbol „6.0Jx15H2, 5×112, ET38, CH57,1”.

6.0 oznacza szerokość felgi wyrażoną w calach.

J symbolizuje kształt profilu.

15 to średnica felgi podana także w calach.

H2 oznacza, że mamy do czynienia z podwójnym kołnierzem. Jest to specjalne wygarbienie na krawędzi felgi, uniemożliwiające zsuwanie się opony. Natomiast sam kołnierz chroni oponę przed nagłą utratą ciśnienia.

5 oznacza liczbę otworów montażowych.

112 wskazuje na rozstaw otworów montażowych w milimetrach.

ET38 pokazuje osadzenie felgi.

CH57.1 oznacza średnicę otworu centralnego podaną w milimetrach. Pamiętajmy o odpowiednim dopasowaniu otworu centralnego, ponieważ parametr ten wpływa na nasze bezpieczeństwo, poziom drgania oraz wszelkie wibracje pojawiające się przede wszystkim przy znacznych prędkościach.

Pamiętajmy również, aby sprawdzić, czy producent przewidział montaż konkretnych felg, które rozważamy kupić, w naszym samochodzie. Prawidłowo dobrane felgi także wpływają na nasze bezpieczeństwo na drodze, a to z pewnością powinno być dla każdego kierowcy priorytetem, niezależnie od tego, czy zdecyduje się na felgi aluminiowe, czy też stalowe.